A kétszer egy sávos út az Etyek keleti térségét köti össze Herceghalommal. Az elkerülő Dávidmajor településrészt is érintve, szinte légvonalban egyenesen csatlakozna az 1. sz főúthoz.
Jelentős beruházás megvalósítására tettek konkrét lépést: Etyek elkerülő utat kaphat. Az uniós közbeszerzési értesítéséből kiderül, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a projektre a
kiírt pályázatán győztest hirdetett. A feladatot a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft., és az Unitef '83 Zrt. konzorciuma nettó 68,4 millió forintért végzi el.
A fejlesztésben egy új nyomvonalon létrejövő, körülbelül 5,3 km hosszú, kétszer egy sávos út Etyek keleti térségét köti majd össze Herceghalommal. Az elkerülő Dávidmajor településrészt is érintve, szinte légvonalban egyenesen csatlakozna az 1-es főúthoz.
A projekt részeként a szakaszon ezen felül kiépítik a Herceghalom vasútállomás kedvezőbb elérését biztosító, további 2,2 km hosszúságú állomáshoz vezető utat, valamint egy P+R parkolót is. Az újonnan elkészülő út teljes hossza így körülbelül 7,5 km lesz, a vasútvonal külön szintű keresztezését pedig várhatóan aluljáró, vagy híd kialakításával fogják megvalósítani.
A NIF Zrt. arra is felhívta a figyelmet, a tervezés során ki kell térni az elkerülő út országos és helyi, önkormányzati úthálózathoz való csatlakozásaira, valamint a közösségi közlekedés és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének lehetőségeire is.
Az alig több, mint 4000 főt számláló Etyek budapest agglomerációs térségében, a Budai borvidéken helyezkedik el, elsősorban nemzetközi hírű bortermeléséről és az erre épülő turizmusáról ismert, de itt működik Európa egyik legjelentősebb filmstúdiója, a Korda Studios is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.