2024.04.24, Szerda
Van-e még helye a nyomtatott kiadványoknak az építőipari sajtóban?
Illusztráció - Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Van-e még helye a nyomtatott kiadványoknak az építőipari sajtóban?

magyarepitok.hu

2022.02.27. 10:01 - Hegedűs Gergely

Az épített örökségünk születését megörökítő kiadványok a legizgalmasabb történelemkönyvekké válhatnak: ezt támasztják alá a Grabarics Kft. tapasztalatai a vállalat belső kommunikációjában.

Hirdetés

A Grabarics Kft.-nél immár több mint egy évtizede létező belső vállalati újság, a Monitor múltjáról, működéséről és jelentőségéről számolt be lapunknak Kertai Henriett, a magyar magasépítő vállalat marketing- és pr vezetője. Szavaiból kiderült, a negyedévente megjelenő lapot minden munkatársukhoz eljuttatják: az építkezésekre, az irodákba és a telephelyekre is. „Ezáltal a kollégáink mellett találkozhatnak vele partnereink, alvállalkozóink is. Örülünk is, ha olvassák, vagyis az újság ma már kiváló PR eszközként is funkcionál” – fogalmazott Kertai Henriett.

Fotó: Kercz Viktor/magyarepito.hu


Egy üdítő kivétel a dübörgő online tér világában

Arra is kitért, hogy a Monitor első lapszámát éppen 11 évvel ezelőtt, 2011 februárjában szerkesztették. „Akkor még nem volt minden percünk része az internet vagy a social média. Ezért döntöttünk úgy, hogy a folyamatos tájékoztatás érdekében a klasszikus, nyomtatott vállalati újságon keresztül tájékoztatjuk dolgozóinkat a legfontosabbakról.”

A marketingvezető elismerte, az internet és intranet világában adott a kérdés, van-e még szükség a nyomtatott céges újságokra. „Véleményünk szerint határozottan igen.

Sokan úgy tartják, hogy ma már feleslegesek a nyomtatott újságok, hiszen szinte minden cég az online térben dübörög. De talán pont ezért számít kuriózumnak, ha egy vállalkozásnak nyomtatott magazinja is van. Igazi üdítő kivételt jelent az információs zajban” –

fogalmazott Kertai Henriett.


Nosztalgikus, olykor megmosolyogtató belelapozni a régi számokba

Hozzátette, az építőipar egy jelentős szegmensében nem dolgoznak nap mint nap számítógéppel a munkavállalók. „Helyettük termelőgépekkel, kézzel és más eszközökkel végzik a munkájukat, így számukra nem a legjobb megoldás az elektronikus újság.”

A kézzel fogható értékközvetítő tartalom egy másik előnyére is felhívta a figyelmet. „A Monitor minden számából megtartunk egy-egy példányt, kezdetektől. Ezek a régi újságok a legizgalmasabb történelemkönyveink, hiszen őrzik múltunkat, annak egy kicsinyke darabjai a dátum, a szöveg és a képek által. Bármikor elővesszük és nézegetjük őket, kedves emlékek jutnak az eszünkbe: nosztalgikus, olykor megmosolyogtató a régi újságokba belelapozni.”


A vagy-vagy helyett is-is nézőpontot érvényesít a Grabarics

Hozzátette, bár a nyomtatott tartalmat megtartották, kiegészítették az online tartalomszolgáltatással. „Ezen a területen szintén van olyan elem, mely kizárólag munkatársainknak szól, elég csak a cégünk által beindított Grabarics Presszóra gondolni, amelyen a kollégáink megoszthatnak egymással motiváló és inspiráló eseményeket, képeket, információkat, gondolatokat.

Hangsúlyozta, a Grabaricsnál mindkét médiatípust egyformán fontos eszközként kezelik.

„Mindkettő fontos része az integrált sokcsatornás márkakommunikációnak, vagyis a print versus digitális gondolkodás helyett inkább a print plusz digitális filozófia mellett tesszük le a voksunkat.”


Sok múlhat a munkán túli területek megismerésén

A marketingvezető a Monitor tartalmára is részletesen kitért. „Beszámolunk benne a folyamatban lévő projektekről, az előregyártó üzem tevékenységéről és a fejlesztésekről. Ugyanakkor itt közli a menedzsment aktuális üzeneteit, mint ahogy olvasható benne egy-egy munkatárs miniportréja, avagy a személyes visszaemlékezéseken keresztül a cég története.”

Kiemeli, a legnépszerűbb témák között vannak a dolgozókkal készített interjúk, hiszen az újság alapvetően róluk és nekik szól. „Nagy a verseny, így fontos, hogy minden munkatársunk érezze azt, hogy a vállalat fektet belé, bízik benne és szeretné, ha a teljes potenciálját kihasználhatná.”

Fontos szempont, hogy a híradáson és a hivatalos információk közlésén túl a magazin olvasói megismerhetik egy-egy munkatársuk másik oldalát is. „Készültek rövid interjúk kedvelt hobbikról, összefogásokról, nemes cselekedetekről, kirándulásokról, sporteseményekről, közösségi programokról is.

Ha valaki azt olvassa a vállalati újságban, hogy egy másik projekten dolgozó kollega hétvégente önkénteskedik, fotózik, rajzol vagy sportol, rögtön más színben látja őt. Esetleg megjelennek közös érdeklődési területek, ami által szorosabbá válik az összetartás, és egy következő céges feladatnál máris könnyebben megértik egymást az emberek”

– zárta mondandóját Kertai Henriett.

Mi épül?Grabarics Kft.építőiparépítőipari sajtó

Hírlevél

Hirdetés