2022.07.01, Péntek
Grabarics Presszó: példamutató közösségépítés a vállalati kultúra erősítéséért
Fotó: Grabarics Kft.

Grabarics Presszó: példamutató közösségépítés a vállalati kultúra erősítéséért

magyarepitok.hu

2021.12.13. 13:30 - Kalácska-Nagy Nóra

A Grabarics Presszóval bővült a cég belső kommunikációs struktúrája, hiszen a vállalati híreken túl a vállalat emberi arcát hozza előtérbe.

A Grabarics Építőipari Kft. október közepén indította el a közösségépítő- és formáló hatású Grabarics Presszót. A Grabarics Presszó egy olyan hiánypótló és unikális kommunikációs felület, amelynek fő célja a bevonzás-elkötelezés-megtartás célhármasával elsősorban a munkáltatói márka erősítése.

Az online térben található Presszóban a munkatársak megoszthatnak egymással olyan motiváló és inspiráló eseményeket, képeket, információkat, gondolatokat, vagyis olyan - csak a Grabaricsosokra tartozó - kommunikációt, amely a mindennapi munka során pozitív hatással van a munkatársakra, és szeretnék megmutatni szélesebb körben is.

Ezek a Grabaricsos léttel kapcsolatos tapasztalatok megmutatják, miért jó itt dolgozni.

 

Társasági élet kicsit másképp

A Grabarics Presszóban ezentúl olyan közösségi szempontból értéket képviselő pillanatok is helyet kaphatnak, amelyek eddig nem illettek semmilyen hivatalos vállalati kommunikációs platformra, vagyis a honlapra, a vállalati Facebook oldalra vagy éppen a vállalati újságba, a Monitorba.

A Presszó életre hívásával egy interaktív, őszinte, nyitott és minden munkavállaló számára egységesen elérhető csatorna jött létre, ahol

biztosított a könnyű elérhetőség, az aktív kapcsolattartás és a minőségi figyelem a közel 200 munkatárs számára.

A Grabarics Presszóval tehát bővült a cég belső kommunikációs struktúrája, hiszen a vállalati híreken túl a vállalat emberi arcát hozza előtérbe.

Maga a csoport elnevezése – Grabarics Presszó – a ’70-es és ’80-as években a fiatalok által szívesen látogatott, nyüzsgő-pezsgő vendéglátóhelyre utal, ennek hangulatát és funkcióját hivatott visszaadni a vállalat kezdeményezése is.

A presszók lényegében a társasági élet jelentős és népszerű színterét jelentették. A Grabarics Presszó küldetése ugyanez, csak éppen fizikai helyett az online térben.

Már most népszerű a Presszó a dolgozók körében

Gyakorlatilag bármiről lehet posztolni az online felületen, de fontos, hogy a céges mindennapokhoz kötődjön a téma. Ezek lehetnek pillanatképek az irodai életről, a projektekről, az előregyártó üzemből, az acélszerkezeti üzemből, bátrabbaknak akár a daru tetejéről.

Ugyanígy megmutathatják, milyen egy közös reggeli vagy ebéd, kávézás a kollégákkal, de akár az időjárás szépségeinek is jut hely a platformon. Akárcsak az érdekes vagy nem mindennapi műszaki megoldásoknak, munkafolyamatoknak, a gyártás pillanatainak vagy a projekt mérföldköveinek.

Azokat a munkához köthető pillanatokat keresik és szeretnék megfogni, láhatóvá tenni és megmenteni, amiben a munkatársak Grabaricsosként, egyénileg vagy csapattagként jól vannak, azt értékesnek érzik, amire büszkék és szeretnék megmutatni másoknak is.

A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy a munkatársak több mint hatvan százaléka csatlakozott már a Presszóhoz. A cég vezetése hisz abban, hogy az őszinte és transzparens hírek erősítik a munkatársak bizalmát, ennek köszönhetően erősödni fog a vállalati márka, ami tulajdonképpen egyet jelent azzal, hogy „menő dolog a Grabaricsnál dolgozni.”

 

Segítés közös erővel

A Grabarics a Presszón túl egyéb kezdeményezésekkel is igyekszik összekovácsolni a társaságot. Ilyen a „Fogadj örökbe egy óvodát” program, amely 2019-ben indult, és szinte néhány hónap alatt országos méretűvé nőtte ki magát. A halmozottan hátrányos helyzetű óvodákért induló mozgalomhoz – indulását követően szinte azonnal - csatlakozott a Grabarics cégcsoport is. A program keretében évente adománygyűjtést szerveznek, melyen keresztül a munkatársak mélyszegénységben élő gyermekeknek segíthetnek használt, de jó állapotú ruhákkal, játékokkal, íróeszközökkel vagy tisztálkodási eszközökkel.

2019-ben a Grabarics dolgozóinak hatalmas mennyiségű adománya mellett a cégcsoport több százezer forintnyi összegben vásárolt játékokat, édességet, háztartási gépeket az örökbefogadott óvoda „nincslistája” alapján.

A támogató kezekre talán most még nagyobb szükség van a koronavírus-helyzet miatt, amely az óvodára is hatással volt, a mélyszegénységben élő családok krízisei sok esetben tovább mélyültek.

A Grabarics kollégái nagyon könnyen tudnak kapcsolódni a programhoz, hiszen, ha van jó minőségű feleslegük, amit már nem tudnak hova pakolni, játékok, amivel a gyermek már nem szívesen játszik, bedobozolják és eljuttatják a cég központjába, ahol gondoskodnak az adományok óvodába juttatásáról.

Best PracticesGrabarics Kft.társadalmi felelősségvállalásvállalati kultúra