Balatonaligától Balatonfenyvesig dolgozhatnak majd a kivitelezők a NIF megbízásából.
Egymást követő két napon összesen 28 vasútállomás- és megállóhely felújítására írt ki pályázatot a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Mint április 4-én megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben és arról be is számoltunk, 15 vasútállomás az észak-balatoni, Székesfehérvár-Tapolca vonalon kaphat korszerűsítést egy 2021 tavaszán lezárult vasútvonalfejlesztés után. Április 5-én reggel pedig újabb 13 vasútállomás felújításának kivitelezésére jelent meg felhívás.
A pályázat ezúttal a 30-as jelű MÁV-vasútvonal (Székesfehérvár-Gyékényes) mentén érinti számos település vasúti megállóját, állomását. Itt egy még jelentősebb felújítás és fejlesztés sorozat zajlott le, még az észak-balatoni vasúti kivitelezések előtt: 2018-ban ért véget a munka, melyről a kivitelezésben konzorciumi partner Swietelsky Vasúttechnika Kft. segítségével egy részletes visszatekintő cikket is írtunk.
A NIF a legújabb kiírásban Balatonaligától Balatonfenyvesig, az alábbi 13 helyszín felvételi épületei és előterei rekonstrukciós projektjeire keres kivitelezőt. Alapvetően korszerűsítésekre kerül sor, de három helyszínen új épületet adnak majd át a régi helyett, ezket külön jelöltük.
A fejlesztések során a három kiemelt helsyzín kivételével a meglevő (számos helyen különösen értékes) állomás és megálló-épületeket korszerűsítik, tobb helyszínen a vasúti peronok akadálymentesítésére is sor kerül majd. Mindemellet többek között utastájékoztatási rendszereket korszerűsítenek, kerékpártárolókat építenek ki és zöldfelületeket is rendeznek majd.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.