Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.
A Zala két keréken fejlesztési programban 493 millió forintos beruházással Garaboncon, Nagyradán, Zalaszabarban és Esztergályhorvátiban fejlesztik a bringautakat. Az építkezéshez a kivitelezést végző Horváth-Ép Közmű- Út- és Mélyépítő Kft. a napokban átvette a munkaterületeket.
A projektre a vármegyei önkormányzat vezetésével létrehozott konzorcium a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében száz százalékban vissza nem térintendő támogatást nyert.
A fejlesztéssel egyszerűsítik a munkahelyek és a közszolgáltatások elérését és csökkentik a települések zaj- és légszennyezettségét. Az új szakaszok kerékpáros összeköttetést teremtenek a községek között.
A négy szakaszra osztott beruházás során a kivitelező összesen 4,6 kilométernyi kerékpárutat épít. Garaboncon 282 méter, Nagyradán 2,4 kilométer, Zalaszabarban 660 méter, Esztergályhorvátiban 1,3 kilométernyi útszakaszt alakítanak ki.
Az elsőként említett településen az útépítés mellett egy kerékpáros híd is létesül. A nagyradai szakaszon a település déli részén, belterületen kezdik el az építkezést a szakasz vége az 1+462,60-as szelvénynél lesz és a bringások közlekedési folyosója végig az 7522-es összekötő út nyomvonalát követi.
Az önálló kerékpárút szélessége 2,55 méter lesz kétoldalon süllyesztett szegéllyel.
A nagyradai projekt másik szakasza a meglévő kerékpárút burkolatától indul és két erdős részt elkerülve – hogy ne kelljen fákat kivágni - csatlakozik majd vissza a 7522-es összekötő út mellé. A szakaszon 1+100 szelvénynél kerékpáros híd létesül.
A Zalaszabari szakasznál a kétirányú kerékpárút fejlesztése egyebek mellett egy az 1+494 km szelvényben megépülő műtárggyal folytatódik. A tervezett nyomvonal vége az 1+700 km szelvényben ér véget, csatlakozva a 7522 j. összekötő úthoz. A zalaszabari fejlesztés része a 0+131,50 km szelvénynél egy kerékpáros pihenőhely létesítése is.
Az Esztergályhorváti szakasz esetében a Zalaszabári tervezési szakaszhoz kapcsolódóan épül a kétirányú kerékpárút 173 m hosszon.
A projekt része a korábbi hálózatos fejlesztésnek, amely során Sármelléken 7,6 kilométernyi utat építettek vagy jelöltek ki, Zalaszentmárton, Esztergályhorváti, Egeraracsa és Zalaszabar között közel 12 kilométer hosszú kerékpárút épült. Sármellék és Zalavár között pedig csaknem 4,2 kilométernyi új szakaszon haladhatnak a bringások, míg Zalaapátiban kerékpároshíd is csatlakozik a zalai bicikliút-hálózatához.
Az épülettömbök elhelyezkedése kiemelt városképvédelmi jelentőséggel bír; a történeti homlokzatok megőrzik eredeti arculatukat, visszaállítva a régi színezésüket.
Monoron épül a CEVA-PHYLAXIA új gyáregysége.