A Délút alakította ki a Szegedi Vízművek megbízásából azt a több mint fél kilométer hosszú vezetéket, mely az elektromosautó-gyárba vezet.
Mint korábban megírtuk, Szeged új ipari-kutató-fejlesztő központjában a BYD-gyár közelében a Szegedi Vízművek megbízásából még márciusban elkezdődött egy mintegy 630 méter hosszú szennyvízvezeték építkezése. A Közbeszerzési Értesítő adatai szerint a beruházást a Délút Kft. végezte el, arról pedig a beruházó vízmű tájékoztatta lapunkat, hogy 2025. március 6-tól 2025. július közepéig az új szennyvízcsatornát kiépítették Szegeden, a Budapesti út - más néven az 5. számú főút mellett, az úgynevezett „zöldsávban”. Kifejtették:
A szennyvízcsatorna határidőre, jó minőségben elkészült, a BYD-autógyár szennyvizének közel felét, 2 500 m3 szennyvizet fog naponta elvezetni.
A helyszínen nem csupán a BYD-gyár építkezése és az infrastruktúrájának fejlesztése halad látványosan: februárban számoltunk be arról, hogy a Colas Út Zrt. szintén a Délút Kft.-vel közös konzorciumának kivitelezésében elkészült a Szegedi Tudományegyetem Science Park kutatási-fejlesztési-innovációs központjának nagyszabású infrastruktúrafejlesztése.
Az épülő BYD elektromosautó-gyár, a már elkészült ELI-ALPS lézeres kutatóközpont és a szintén kivitelezés alatt álló Rheinmetall-gyár szomszédságában kialakított infrastruktúra (melynek két tó, mintegy 5,8 kilométernyi aszfaltozott út és jelentős víz- és szennyvízvezetékhálózat kialakítása is a része volt) lehetővé teszi, hogy a világ vezető nagyvállalatai együtt dolgozzanak az itt kiépülő kutatóhelyekkel.
A világ leghosszabb, 3300 méteres függőhídjának építését készítik elő Olaszországban. Az olasz félszigetet Szicíliával összekötő híd tervét elfogadta a gazdasági és fejlesztési programbizottság.
A Bánáti + Hartvig Építész Iroda tervei szerint és a Hello Wood kivitelezésében épülhet fel a Budapest School nagymarosi iskolaépülete, amely a lehető legkisebb lábnyomot hagyja maga után.