A Bosch-csoport 19 milliárd forintos beruházást valósít meg a hatvani gyárában, ezzel 601 új munkahelyet hoz létre. Az új kapacitással elektromos és hibrid autók központi vezérlői, új típusú hosszú- és középtávolságú radarok, valamint különböző szenzorok gyártása indul meg. A cégcsoport 12 200 embernek ad munkát Magyarországon, ahol tavaly négy beruházást hajtott végre, és most újabb befektetésekről indultak tárgyalások.
A projektet bejelentő sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, a magyar kormány 4,7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással segíti a beruházást. Hozzátette, a Bosch cég ezzel a beruházással is a XXII. század felé tesz lépéseket Hatvanban, hiszen a legmodernebb, új generációs elektromos és hibrid autók központi vezérlőit, új típusú hosszú- és középtávolságú radarokat, valamint különböző szenzorokat fognak gyártani, vagyis abszolút high-tech termelés zajlik majd a városban.
A miniszter beszélt arról, hogy 2015 a magyar külgazdaságban a csúcsdöntések éve volt, soha a magyar gazdaságtörténetben nem volt olyan magas az export és a külkereskedelmi mérleg többlete, mint múlt évben. „Ez is mutatja, helyes koncepció, hogy az ország külgazdaság-orientált külpolitikát folytat, bebizonyosodott, helyes döntés volt külgazdasági fókuszt adni a magyar külpolitikának” - tette hozzá.
A miniszter kitért arra, hogy tavaly rekordot ért el a Bosch és Magyarország együttműködése is. A múlt évben négy új magyarországi beruházást jelentettek be közösen, a kiváló együttműködés hozzájárult ahhoz, hogy a cégcsoport 12 200 embernek ad munkát Magyarországon, ebből 1500-an kutatás-fejlesztési területen dolgoznak. A miniszter jelezte: a mostani beruházáson túl újabb Bosch befektetések bejelentése várható, miután tárgyalásokat kezdtek az újabb magyarországi lehetőségekről.
Szijjártó Péter hangsúlyozta: a Bosch beruházások is segítették, hogy a magyar gazdaságtörténetben az autóipar soha nem állított elő annyi értéket, mint tavaly, hiszen 2015 első tizenegy hónapjának adatai szerint 7302 milliárd termelési értéknél járt az ágazat, míg 2014 egészében a magyar autóipar 6659 milliárd forint termelési értéket produkált.
Szijjártó Péter kiemelte, valószínűleg tavaly minden idők legmagasabb német-magyar kereskedelmi forgalmát sikerült elérni, ami mutatja, hogy a magyar-német gazdasági együttműködés alapjaiban határozza meg a magyar gazdaság, a magyar külgazdaság sikerét.
A magyarországi külföldi befektetésekben jelenetős szerepe volt a magyar befektetési ügynökségnek. „A HIPA-nak, a szervezet tavaly 67 beruházási projektet tárgyalt végig sikeresen, ezzel Közép-Európában a legsikeresebb befektetési ügynökséggé vált” - mondta Szijjártó Péter.
Heinz-Peter Behr, Németország budapesti nagykövete rámutatott arra, hogy a Bosch duális képzési centrumot működtet Hatvanban. Kiemelte, a német-magyar kapcsolatok szilárdak, és az Európai Unióban közösen kell válaszolni a globális kihívásokra.
A sajtótájékoztatón Javier González Pareja, a magyarországi Bosch-csoport vezetője elmondta, Magyarország a cégcsoport egyik legfontosabb helyszíne, a múlt évben a 9 leányvállalaton keresztül 12 ezernél több embernek adtak munkát, a hatvani termelő üzem pedig egyik stratégiai bázisuk.
A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára az egyik legnagyobb külföldi munkaadóvá vált a magyar iparban. A 2014-es üzleti évben a Magyarországon 9 leányvállalattal rendelkező Bosch csoport teljes forgalma 825 milliárd forint volt. A Bosch-csoport világszerte 375 ezer munkatársat foglalkoztat, az előzetes adatok szerint több mint 70 milliárd euró árbevételt ért el 2015-ben.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.