A város által hosszú évek óta tervezett vasúti és közúti híd a modern városok program részeként valósulhat meg mintegy 40 milliárd forintból. A Szegeden 1945 óta hiányzó vasúti hídhoz vasútfejlesztés is társul, továbbá Újszegeden új vasúti megálló létesül P+R parkolóval. A híd ugyanakkor a városi körutat is teljessé teszi.
A promenad.hu azt írja, a pozitív környezetvédelmi hatástanulmány után kormányzati szándék is érkezett a déli Tisza híd megépítésére. Lázár János sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy a modern városok program keretében Orbán Viktor miniszterelnök február végén, vagy március elején látogat Szegedre a részletek egyeztetése miatt. "Szeged a közlekedési helyzet miatt és egyébként, stratégiai jelentősége miatt is megérdemli az új hidat” - fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A jelenleg két közúti Tisza-híddal rendelkező Szegednek 1945 óta nincs vasúti hídja, így a folyó nyugati oldalán a szegedi pályaudvar, illetve a keleti oldalon az újszegedi pályaudvar között nincs összeköttetés. A második világháborúban lerombolt, Szegedet Temesvárral és a Bánáttal összekötő vasútvonalat kiszolgáló híd 1858-ban épült, az ország második vasúti Tisza-hídjaként. Magyarország majd Románia EU-s csatlakozása után a város már tíz évvel ezelőtt elkezdte a harmadik Tisza-híd tervezését, eddig azonban nem sikerült rá támogatást nyernie.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. már korábban megkapta a környezetvédelmi engedélyt az új, vegyes forgalmú déli Tisza-híd építésére. A dokumentum szerint a harmadik szegedi hídon kétsávos közutat, egyvágányos nagyvasutat, mindkét oldalon járdát, valamint egyirányú kerékpárutat alakítanak ki. A Szeged két oldalát összekötő, mintegy 40 milliárd forintból épülő átkelőt a NIF Zrt., a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi.
A közúti-vasúti híd 328 méteres lesz. A dokumentumból az is kiderül, hogy a Szeged állomástól mintegy 1,6 kilométerre Újszegeden egy új vasúti megállóhely létesül, Gyimesi utca néven. Itt 32 férőhelyes P+R parkoló, 30 férőhelyes kerékpártároló épül, az 5-ös trolibusz részére végállomás és forduló létesül.
Szeged közlekedési hálózata, feketével a vasútvonalak (forrás: metros.hu)
A tervezett híd a városi körút hiányzó déli zárását is megteremti.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.