Kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között.
A beruházó Kiemelt Kormányzati Beruházások Központ (KKBK) kiírta a Galvani híd megépítéséhez tartozó Új Duna-híd nemzetközi tervpályázatot.
A TED-en megjelent eljárás szövege szerint a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre. Ennek a korridornak a fő mederhídja lesz az új Duna-híd, amire nemzetközi tervpályázatot bonyolítanak le az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése előtt.
A korridor megvalósíthatósági tanulmányára tavaly novemberben írtak ki pályázatot, amiből kiderült, a tervezendő új közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna-hídhoz. Ezután Csepel szigetcsúcson keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-hídon keresztül az Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.
A kiírásban az áll, a KKBK kimondott célja egy máig hiányzó hálózati kapcsolat megteremtése Dél-Budapest városszerkezetében. A kiíró nem kívánja meghatározni, hogy milyen hídszerkezetet kell alkalmazni. A cél egy olyan műtárgy, amely a funkcionalitást, azaz az egyéni és közösségi közlekedés, valamint a hajózás kompromisszummentes kiszolgálását helyezi előtérbe.
A KKBK a pályázatok értékelésének szempontjait is megadta:
1. Esztétika,
2. Innováció,
3. Szerkezeti hatékonyság,
4. Megvalósíthatóság,
5. Karbantarthatóság, üzemeltetés,
6. Költségek, gazdasági szempontok.
A kiírás szerint a pályázatok (pályaművek) vagy részvételi jelentkezések benyújtásának határideje 2017. július 31.
Az eljárás fajtája meghívásos, a résztvevők száma 17, akik közül a már kiválasztottak neve:
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.
Vecsésen dolgozott a hazai útépítő, a projektben a KM Építő Kft. is részt vett.