A Duna Aszfalt kivitelezi az egész Európában egyedülálló projekt első részét, a gyorsítósávon is elkezdtek dolgozni.
Elkezdték a zalaegerszegi tesztpályán a próbaaszfaltozást, illetve folynak a munkálatok a gyorsítósávon is. A projekt első részének kivitelezését korábban elnyerő Duna Aszfalt Kft. gépei folyamatosan dolgoznak a dinamikus felületen: a háromszáz méteres körpályára már rákerült a kőréteg, szerdán az aszfaltburkolaton is elkezdtek dolgozni.
Az egész kontinensen egyedülálló létesítmény építése a tervek szerint halad – mondta el a Zalaegerszegi Televíziónak Vigh László, a tesztpálya miniszteri biztosa. A gyorsítósávnál a talaj kiemelése megtörtént, Vigh elmondása szerint idén egy másfél kilométer hosszú, 50 méter széles aszfaltfelület szintén elkészülhet. Amennyiben az időjárás engedi, a kiszolgáló egységek építését is megkezdhetik ebben az évben.
A tesztpálya alapkőletétele májusban volt, a 40 milliárd forintos beruházás első ütemével várhatóan jövő tavaszra végeznek, a teljes projektet pedig 2020-ban fejezhetik be. Vigh kifejtette: 20-30 céget vonz be Zalaegerszegre a létesítmény, amely önmagában is jelentős gazdasági fellendülést okozhat a városban.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.