A híd elődjén vasúti és közúti forgalom is összekötötte Nagycsanádot a romániai Nagycsanáddal, de a második világháború során megsemmisült a híd.
Új híd és határátkelő építését tervezi a kormány a Csanád megyei Magyarcsanád és a romániai Nagycsanád (Cenad) között. A magyar oldalon 6 milliárd forintos beruházás keretében közúti kapcsolatot létesítenek a két település között, pótolva a második világháborúban felrobbant eredeti hidat. A gépjármű- és vasúti közlekedésre is alkalmas átkelőt a harcok alatt aláaknázták, de nem gyújtották meg a kanócot: a robbanást egy villámcsapás idézte elő. Az 1894-ben létrejött híd a megye első vasbeton szerkezetű hídja, Zielinski Szilárd tervezte, a lábai ma is láthatók a folyóban.
A fejlesztés előtt részletes környezeti hatástanulmányt készítenek. A 150 méteres, kétsávos hídon kerékpárutat és járdát is építenek. Emellett a 4425-ös jelzésű út Makó és Apátfalva közötti szakaszán 5,1 kilométeren főúttá fejlesztik a pályát, továbbá 3,2 km nyomvonalú új utat és kerékpárutat alakítanak ki a Maros magyar partjáig.
Várhatóan 2020-ra készülnek el a projekttel, amellyel újjáéleszthetik a magyarországi és a határon túli települések közötti kapcsolatot. „Nagyon várjuk a beruházást, hiszen nemcsak a híd, maga az építkezés is komolyan lendítene a falu gazdasági helyzetén” – mondta el a delmagyar.hu-nak Magyarcsanád polgármestere, Farkas János. A megye legszegényebb településének számító falu lakói évtizedek óta várnak a hídra - tette hozzá.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.