2024.04.20, Szombat
Hivatalosan is elkezdődött a Győr és Pápa közötti főút négysávosítása
fotók: magyarepitok.hu

Hivatalosan is elkezdődött a Győr és Pápa közötti főút négysávosítása

magyarepitok.hu

2017.10.26. 10:34 - Hegedűs Gergely

A beruházás első ütemét Győr területén kivitelezi a Strabag, jelentősen csökkentve a balesetveszélyt. A két város közt 36 kilométeren új nyomvonalat kap, így elkerüli a településeket a 83-as főút.

Hirdetés

Győrben letették a 83-as főút Pápa és Győr közötti négysávosításának alapkövét. A fejlesztés első ütemét 1,428 milliárd forintból a Strabag Építő Kft. Győr területén kivitelezi. A már korábban elkezdett projektben a 83-asnak az M1-es autópálya térségében fekvő szakaszát négysávosítják. A 69+290 és a 70+250 kilométerszelvények közötti útszakasz az autópályától északra és délre eső területeket foglalja magában, egy rendkívül forgalmas és balesetveszélyes szakasznak számít.

a képre kattintva galéria nyílik - fotók: magyarepitok.hu


A beruházás során az M1-es autópálya és a 83-as főút keresztezésénél meglévő csomópontokból két turbó körforgalomú csomópontot hoznak létre. A 69+418-as kilométerszelvénynél található csomópontból szintén turbó körforgalom lesz. Mindezek mellett az autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányánál Pápa felé kiépítenek egy közvetlen ágat.


A településeket elkerülő, új nyomvonalat kap a 83-as

Az első ütemet a tervek szerint jövő nyárig befejezi a Strabag. A folytatásban Pápa és Győr között a településeket elkerülő új nyomvonalon 36 kilométeres kétszer kétsávos gyorsforgalmi út épül. A szakaszon hat különszintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. Az új, 110 kilométer/órás sebességet lehetővé tevő 83-os utat várhatóan 2022 nyarán helyezik forgalomba.

A képen kiemelve a 83-as jelenlegi nyomvonala a két város között

 

Az alapkőletételen Mosóczi László, az NFM helyettes államtitkárának beszédéből kiderült, a beruházásnak stratégiai célja is van, miután a pápai NATO-bázisreptereret is jobban elérhetővé teszi. A politikus ugyanakkor emlékeztetett, a 83-as főút az egyik legrosszabb hírű úttá vált az elmúlt években a sűrű balesetek miatt, erre is megoldást ad a fejlesztés.

A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy az M1-es autópálya három sávosra bővítésének közbeszerzési eljárása várhatóan még ez év végéig megjelenhet.

 

Galéria

StrabagGyőrÚtépítés83-as főút

Hírlevél

Hirdetés