Teljessé válik a Csongrád megyei város elkerülő útja, a 3,2 kilométeres keleti szakasz az Erzsébet úttól fog indulni és a 47. főútnál ér véget, az ipari parkot is könnyebben megközelíthetőbbé teszi.
Kiírták a hódmezővásárhelyi elkerülő út keleti szakaszát befejező 3,2 kilométeres útépítésére a pályázatot – derül ki a közbeszerzési adatokból. A beruházásban összekötik az Erzsébet utat a 47. számú főúttal. A munkálatok során
Az út tervezési sebessége 70 km/h-s lesz, teherbírását pedig 11,5 kilonewton tengelyterheléshez alakítják ki, az út 2x1 sávos lesz 9 méteres koronaszélességggel.
A beruházásnak köszönhetően a város ipari parkját könnyebben lehet majd megközelíteni, illetve a szomszédos Orosháza és Békéscsaba felé is jobb lesz a közúti kapcsolat. A munkálatokat szeretnék minél hamarabb megkezdeni és a tervek szerint kedvező időjárás esetén akár már 2018 őszén is átadhatják a fejlesztést.
A most pályázatra bocsátott projekt kapcsolódik a Colas és a Délút kivitelezésében épülő északi körgyűrű-szakaszhoz, ahol a 47-es úton dolgoznak. Az itt épülő szakasz egyes részeit már novemberben használatba vehetik a helyiek és az átutazók, a teljes pálya jövő márciusra készül el.
Ennek az építkezésnek az egyik leglátványosabb eleme egy öt hídszerkezetből álló, 30 méter külső sugarú körhíd, melynél jelenleg a fel- és a lehajtó ágakon a szegélyek építése, illetve a szerelési munkák folynak, a támfalak között pedig a cementstabilizációs útalap kiépítése zajlik.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.