A Colas és a Délút továbbra is tartja a márciusi határidőt, de bizonyos útszakaszokat már novemberben használhatnak a közlekedők, a hidak felszerkezetei pedig még ebben a hónapban elkészülnek.
Ütemtervnek megfelelően halad a Colas és a Délút kivitelezésében a Hódmezővásárhelyt északról elkerülő 47-es út építése – hangsúlyozta Hegedűs Zoltán, a város alpolgármestere a csütörtöki sajtóbejáráson. A 45-ös főút keresztezésében folyó aszfaltozási munkák helyszínén állva hozzátette, hogy az itt épülő felüljáró már novembertől használható lesz, így megszüntetik azt az elterelést, amely ideiglenesen elvezette a 45-ös forgalmát. A teljes elkerülő utat pedig várhatóan márciusban vehetik birtokba a közlekedők.
Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője beszámolt róla, hogy tavasszal a nagytömegű földmunkák zajlottak le, majd ezt követően júniusban megkezdődött az aszfaltozás több helyen is. Az aszfaltozási munkák várhatóan – a csomópontok és műtárgyak kivételével – októberre mindenütt befejeződnek. A következő néhány hétben zajlik a növénytelepítés és a forgalomtechnika kiépítése – tette hozzá a szóvivő.
Az építkezés egyik leglátványosabb eleme az öt hídszerkezetből álló, 30 méter külső sugarú körhíd, de a szakaszon épül még egy kerékpáros aluljáró, és további két híd is. Kiss Boglárka elmondta, hogy a körhídnál a fel- és a lehajtó ágakon a szegélyek építése, illetve a szerelési munkák folynak, a támfalak között pedig a cementstabilizációs útalap kiépítése zajlik.
Szeptemberben az útszakasz összes hídjánál befejeződnek a felszerkezet építési munkák, már mindenütt a szegély- és korlátépítés, a szigetelés és a dilatációs munka van folyamatban. Eddig több mint 6,5 kilométernyi hídgerenda került beépítésre, a beépített szerkezeti beton mennyisége pedig több mint 13 ezer köbméter – hangzott el a sajtóbejáráson.
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.
Az újszerű zsalurendszer lehetővé teszi a pályalemez áttörésmentes betonozását: amellett, hogy a szerkezet minőségét javítja, jelentősen csökkenti az építési időt és minimalizálja a forgalmi fennakadásokat.