2024.12.05, Csütörtök
Októberre kész a hódmezővásárhelyi elkerülő aszfaltozása
fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Októberre kész a hódmezővásárhelyi elkerülő aszfaltozása

magyarepitok.hu

2017.09.28. 13:43 - Antal Zsófia

A Colas és a Délút továbbra is tartja a márciusi határidőt, de bizonyos útszakaszokat már novemberben használhatnak a közlekedők, a hidak felszerkezetei pedig még ebben a hónapban elkészülnek.

Hirdetés

Ütemtervnek megfelelően halad a Colas és a Délút kivitelezésében a Hódmezővásárhelyt északról elkerülő 47-es út építése – hangsúlyozta Hegedűs Zoltán, a város alpolgármestere a csütörtöki sajtóbejáráson. A 45-ös főút keresztezésében folyó aszfaltozási munkák helyszínén állva hozzátette, hogy az itt épülő felüljáró már novembertől használható lesz, így megszüntetik azt az elterelést, amely ideiglenesen elvezette a 45-ös forgalmát. A teljes elkerülő utat pedig várhatóan márciusban vehetik birtokba a közlekedők.

A képre kattintva galéria nyílik!

Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője beszámolt róla, hogy tavasszal a nagytömegű földmunkák zajlottak le, majd ezt követően júniusban megkezdődött az aszfaltozás több helyen is. Az aszfaltozási munkák várhatóan – a csomópontok és műtárgyak kivételével – októberre mindenütt befejeződnek. A következő néhány hétben zajlik a növénytelepítés és a forgalomtechnika kiépítése – tette hozzá a szóvivő.

 

A körhíd építése is halad

Az építkezés egyik leglátványosabb eleme az öt hídszerkezetből álló, 30 méter külső sugarú körhíd, de a szakaszon épül még egy kerékpáros aluljáró, és további két híd is. Kiss Boglárka elmondta, hogy a körhídnál a fel- és a lehajtó ágakon a szegélyek építése, illetve a szerelési munkák folynak, a támfalak között pedig a cementstabilizációs útalap kiépítése zajlik.

A képre kattintva galéria nyílik!

Szeptemberben az útszakasz összes hídjánál befejeződnek a felszerkezet építési munkák, már mindenütt a szegély- és korlátépítés, a szigetelés és a dilatációs munka van folyamatban. Eddig több mint 6,5 kilométernyi hídgerenda került beépítésre, a beépített szerkezeti beton mennyisége pedig több mint 13 ezer köbméter – hangzott el a sajtóbejáráson.

Galéria

ColasDélút Építő és Bányászati Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Útépítéselkerülő útHódmezővásárhely47-es út

Hírlevél

Hirdetés