A NIF Zrt. megbízásából a HE-DO Építő Zrt. és a SOLTÚT Kft. konzorciuma a dolgozik a több mint 10 kilométeres, Sajószentpétert és Berentét, illetve a környező térséget tehermentesítő úton, alvállalkozóként a SWIETELSKY Magyarország Kft. is részt vesz a munkában.
Nagyszabású útépítést kiviteleznek Északkelet-Magyarországon: a Kazincbarcika vonzáskörzetében található Sajószentpéter és Berente 10,615 kilométer hosszú, 2x1 sávos, új nyomvonalú elkerülőútját építik ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. Ezt az útvonalat több szakaszán is magas töltésen vezetik, így a Sajó helyi árvízvédelmi rendszerének is része lesz. Mindemellett arra is ügyelnek az építkezéskor, hogy a jövőben az utat 2x2 sávosra lehessen bővíteni.
A fejlesztést a HE-DO Építő Zrt. és a SOLTÚT Kft. konzorciuma vállalta el, a projekten az első cég megbízásából annak alvállalkozójaként a HE-DO Kft. kivitelezi a munkálatokat. A Swietelsky Magyarország Kft. pedig a Soltút egyik alvállalkozójaként vesz rész a beruházás megvalósításában: a cég a 17-es kilométerszelvény után 350 méterrel kezdődő, és a 22-es kilométerszelvény 180 méterig tartó szakaszát építi.
A teljes elkerülő út három fő szakaszra bontható, ezek:
A tervek előkészítésének és az ütemezésnek megfelelően most az az első két szakasz megvalósítása történik meg úgy, hogy a 2606-os Kazincbarcika-Múcsony összekötő út nyomvonalkorrekciójával és rekonstrukciójával kötik majd vissza az új utat a 26-os főútra.
Az építkezés részeként 2 új körforgalmat alakítanak ki: az épülő elkerülő út és a 27-es főút csatlakozásánál, valamint az épülő út és a 2606-os jelű Kazincbarcika-Múcsony összekötő út csatlakozásában. Ezzel párhuzamosan összesen nyolc műtárgy is épül.
Mivel az elkerülő, mint ahogy korábban is említettük, a Sajó völgyében vezet, a völgy pedig egykor egyben a Sajó vízjárta árterülete is volt, ezért vízrendezésre (mederkorrekcióra, valamint meder- és partbiztosításra) is sor kerül. A Sajó mentén a kivitelezők emellett az árvízvédelmi töltéseken is dolgoznak: több helyen magasítják a töltést, hogy egy árvíz esetén a lakóingatlanok biztonságban legyenek.
A most zajló építkezésekről a beruházó NIF-től megtudtuk: a projekthez tartozó vízjogi létesítési engedélyeket nagy részben már megkapták, így elindult a pályavíztelenítés kivitelezése a burkolt árkok, rézsűsurrantók, átereszek és folyókák kialakításával. Ezzel párhuzamosan a közművek kiváltása is több területen zajlik.
Az útépítésre áttérve a NIF arról tájékoztatta lapunkat, hogy a teljes szakaszon folyamatban van a földmunkák kivitelezése (ez mintegy 1,5 millió köbmétert jelent), illetve várhatóan jövő tavasszal fogják ezt a projektelemet befejezni.
A szakasz elején és közepén megindult a pályaszerkezet építése is, és a CKt réteget követően már az aszfalt alap- és kötőréteg próbaszakaszok készültek. Mindemellett ideiglenes út is épül: a 27-es útnál elkészülő körforgalom átadásához van szükség egy terelő út kialakítására az építkezés idejére, itt szintén elindult a kivitelezés. Emellett a 2606-os út körforgalmának földmunkái is elkezdődtek. Az építkezés a forgalmat 2023 tavaszáig ezeken a helyszíneken várhatóan nem fogja befolyásolni.
Végül pedig a műtárgyak építkezéséről is részletes információkat kaptunk.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.