A 47-es főúton látványos munkarészhez érkezett a Colas és a Délút, a nyolc darab, több mint húsz méter hosszú tartóelem a Szeged felőli végcsomópontba került.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai a múlt héten közölték a jó hírt, hogy a 47-es főút hódmezővásárhelyi északi elkerülőjénél már az aszfaltozási munkák zajlanak. Ugyanezen az útszakaszon a műtárgyak építése is gőzerővel halad: az elkerülő út Szeged felőli végcsomópontjában (a 135 sz. Szeged- Békéscsaba vasútvonal és a meglévő 2x2 sávos 47 sz. főút felett) egy különleges hídszerkezet, úgynevezett körhíd épül.
Szombaton és vasárnap éjjel a Colas és a Délút által kivitelezett építkezés látványos szakaszához érkezett: ekkor került beemelésre a körhíd 4-4 darab íves acél tartógerendája, melyek hossza 23-25 méter között változik, súlyuk pedig páronként körülbelül 30 tonna. A gigantikus gerendákat 40 szakember felügyelete mellett egy 400 tonnás daru emelte be.
A körhíd összesen 9 szerkezetből áll majd: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti 4 darab hídszerkezetből, illetve a 2-2 darab fel- és lehajtó ág hídjaiból. A tartók beemelését követően folytatódnak a munkálatok, következhet a zsaluzás, a vasszerelés, illetve a pályalemez együtemű betonozása. Az építés során a főtartókat is alá kellett támasztani, a meglévő 47-es főút elválasztó sávjában elhelyezett ún. ideiglenes járommal, mely a pályalemez beton szilárdságának elérése után bontható majd el, ekkor válnak a háromtámaszú szerkezetek kéttámaszúvá.
Az elkerülő út – és vele a körhíd – forgalomba helyezése 2018 tavaszára várható.
A barokk épületegyüttes szépségei mellett az újonnan épített szállásokat és a rekonstruált Tisza-kriptát is megmutatjuk a geszti Tisza-kastélyról készített fotóriportunkban.
Az EuroGenerál és a Penta Industry kivitelezésében a három borászati központ mellett egy kutatóközpont is létrejött a Hegyalján.