Az új dél-alföldi közlekedési folyosót két részre osztja az első közbeszerzése. A hódmezővásárhelyi szakaszán jelenleg is dolgoznak, mellyel a 45 ezer lakosú várost naponta 18 ezer áthaladó autótól fogják mentesíteni.
Közelebb került a megvalósításhoz a Szeged-Békéscsaba-Debrecen gyorsforgalmi út megépítése, a tavaly októberben bejelentett beruházás teljes szakaszára kiírták az első közbeszerzési pályázatot – derül ki az unió nyilvános tenderadataiból. Jelenleg a két alföldi nagyváros között rendkívül nehézkes a közúti közlekedés a településeken áthaladó úthálózat miatt, az új gyorsforgalmi kapcsolat ezen a helyzeten fog javítani.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)
írt ki pályázatot két részben: a Debrecen és Békéscsaba, valamint a Békéscsaba és Szeged közti szakaszra. A 2x2 sávos összeköttetés kivitelezését korábbi bejelentések szerint jövőre kezdenék el.
Az új útvonal egyik szakaszának már hamarosan érezhető lesz a forgalomelterelő hatása. Az érintett szakasz Hódmezővásárhelyet északról kerüli el, itt a nettó 27,9 milliárd forintos fejlesztésben épülő 12,7 kilométeres út kivitelezését a Colas és a Délút már elkezdte, a munkálatokat várhatóan márciusra fejezik be. A kerülőnek köszönhetően naponta 18 ezer autóval fog csökkenni a 45 ezer fős város forgalma.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.