2024.11.07, Csütörtök

Hirdetés

3,5 hónappal hamarabb adta át Kisvárda elkerülőjét a Strabag és a Magyar Bau
fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

3,5 hónappal hamarabb adta át Kisvárda elkerülőjét a Strabag és a Magyar Bau

magyarepitok.hu

2017.12.22. 15:42 - Antal Zsófia

A 3,3 kilométer hosszú déli tehermentesítő útszakasz 3,2 milliárd forintból épült meg áprilistól kezdve, jövő március helyett már karácsony előttre.

Hirdetés

Határidő előtt három és fél hónappal sikerült forgalomba helyezni Kisvárda déli tehermentesítő útját a 4. sz. főút és a 4108 j. összekötő út között – jelentette be pénteken a helyszínen Nagy Róbert Attila, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója. Az utat a Strabag Általános Építő Kft. és a Magyar Bau Holding Zrt. kivitelezte nettó 3,27 milliárd forintból.

A projekt megvalósításával közvetlen kapcsolat jött létre a 4-es számú főút, a kisvárdai Ajaki út, Anarcsi út, valamint a Papi út között. A beruházásnak köszönhetően a település mentesül az átmentő teherforgalom alól, mérséklődnek a környezeti ártalmak, a zaj-és legszennyezés.

A képre kattintva galéria nyílik!

Nagy Róbert Attila azt is elmondta, hogy a tervezőknek nem volt könnyű dolguk, hiszen természetvédelmi területek határán, magas vízállású területen kellett megtalálni a lehetséges nyomvonalat. Az idén tavasszal indult kivitelezés keretében:

  • egy 3,3km hosszú, 2x1 sávos külterületi összekötő út valósult meg, ebből 2,5km vezet új nyomvonalon;
  • megépült négy körforgalom (a 4-es sz. főútnál, az Ajaki úti csomópontban, az Anarcsi út csomópontjában, valamint a Master Good Kft. telephelyénél);
  • a Csicsás-csatorna áthidalására egy 24 méter hosszú híd is létesült;
  • ötszáz méter hosszan átépült az útmenti kerékpárút;
  • egy meglévő vasúti átjáró áthelyezésére is sor került.

A NIF igazgatója érdekességként elmondta, hogy a kivitelezők a munka során 140 ezer köbméter földet mozgattak meg, valamint beépítettek 6300 köbméter betont és 5500 köbméter aszfalt burkolatot. Hozzátette, hogy a most átadott út közvetlen folytatásánál, azaz az Anarcsi és Papi út közti szakaszon is elindul a tervezési munka, itt a 4 kilométer hosszú út burkolatának megerősítése és az útszakasz veszélyes ívének átépítése a cél. Végül Nagy Róbert Attila azt is megemlítette, hogy 2018 tavaszán elkezdődik, és még ősszel be is fejeződik Kisvárda északi elkerülő útjának építése.

Galéria

StrabagNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Útépítéselkerülő útKisvárdaMagyar Bau Holding Zrt.

Hírlevél

Hirdetés