A Ke-Víz és a Zemplénkő tette a legkedvezőbb ajánlatot, az új út mellett négy körforgalom is létrejön.
A Közbeszerzési Hatóság adatbázisába felkerült a kisvárdai tehermentesítő útra beadott ajánlatok elbírálása. Az ajánlatkérő NIF Zrt. összegzése szerint a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma adta a legjobb ajánlatot. A konzorcium mellett az EuroAszfalt Kft. és a Colas Út Zrt. tett még ajánlatot.
A dokumentumból az is kiderül, a fejlesztés során egyrészt a Kisvárda északkeleti tehermentesítő útját kell megtervezni és megépíteni közel 1 kilométeren a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös utak között. A kétsávos úthoz három körforgalmú csomópont is létrejön a fenti közutakkal való keresztezés megoldásához. A projekt másik elemeként Kisvárda belterületén is kivitelez a nyertes egy körforgalmat, ez a Hármas úton a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös út csomópontjában jön létre.
Ahogy azt korábban megírtuk a szabolcsi város közlekedését két másik projekt is fejleszti. A déli elkerülő utat (a 4-es főutat és a Vásárosnaményra vezető 4108-as utat összekötő 3,2 kilométeres, kétsávos útszakaszt) a Strabag és a Magyar Bau kivitelezi. Emellett idén a nyugati összekötő úton található körforgalom kiépítése is megindult a Zemplénkő kivitelezésében.
A HE-DO fog dolgozni a március 24-től a címben is említett fejlesztésen. A Debreceni Mélyépítő és KE-VÍZ munkájával megvalósuló Csigekerti projekt, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének kiépítése, valamint a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont kivitelezése is a hetekben indul.
A magyar oldalon jelenleg csak a villányi csomópontig halad a forgalom a Horvátország felé vezető autópályán; pár hónap múlva azonban már egészen Eszékig, illetve azon túl a horvát-bosnyák határig sztrádán lehet autózni.