A Ke-Víz és a Zemplénkő tette a legkedvezőbb ajánlatot, az új út mellett négy körforgalom is létrejön.
A Közbeszerzési Hatóság adatbázisába felkerült a kisvárdai tehermentesítő útra beadott ajánlatok elbírálása. Az ajánlatkérő NIF Zrt. összegzése szerint a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma adta a legjobb ajánlatot. A konzorcium mellett az EuroAszfalt Kft. és a Colas Út Zrt. tett még ajánlatot.
A dokumentumból az is kiderül, a fejlesztés során egyrészt a Kisvárda északkeleti tehermentesítő útját kell megtervezni és megépíteni közel 1 kilométeren a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös utak között. A kétsávos úthoz három körforgalmú csomópont is létrejön a fenti közutakkal való keresztezés megoldásához. A projekt másik elemeként Kisvárda belterületén is kivitelez a nyertes egy körforgalmat, ez a Hármas úton a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös út csomópontjában jön létre.
Ahogy azt korábban megírtuk a szabolcsi város közlekedését két másik projekt is fejleszti. A déli elkerülő utat (a 4-es főutat és a Vásárosnaményra vezető 4108-as utat összekötő 3,2 kilométeres, kétsávos útszakaszt) a Strabag és a Magyar Bau kivitelezi. Emellett idén a nyugati összekötő úton található körforgalom kiépítése is megindult a Zemplénkő kivitelezésében.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.