A Ke-Víz és a Zemplénkő tette a legkedvezőbb ajánlatot, az új út mellett négy körforgalom is létrejön.
A Közbeszerzési Hatóság adatbázisába felkerült a kisvárdai tehermentesítő útra beadott ajánlatok elbírálása. Az ajánlatkérő NIF Zrt. összegzése szerint a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma adta a legjobb ajánlatot. A konzorcium mellett az EuroAszfalt Kft. és a Colas Út Zrt. tett még ajánlatot.
A dokumentumból az is kiderül, a fejlesztés során egyrészt a Kisvárda északkeleti tehermentesítő útját kell megtervezni és megépíteni közel 1 kilométeren a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös utak között. A kétsávos úthoz három körforgalmú csomópont is létrejön a fenti közutakkal való keresztezés megoldásához. A projekt másik elemeként Kisvárda belterületén is kivitelez a nyertes egy körforgalmat, ez a Hármas úton a 4109-es, a 4111-es és a 4145-ös út csomópontjában jön létre.
Ahogy azt korábban megírtuk a szabolcsi város közlekedését két másik projekt is fejleszti. A déli elkerülő utat (a 4-es főutat és a Vásárosnaményra vezető 4108-as utat összekötő 3,2 kilométeres, kétsávos útszakaszt) a Strabag és a Magyar Bau kivitelezi. Emellett idén a nyugati összekötő úton található körforgalom kiépítése is megindult a Zemplénkő kivitelezésében.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.