A 36 kilométeres szakaszon hat különszintű csomópont és két turbókörforgalom épül.
Megjelent a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakaszának tervezői közbeszerzése. A mintegy 36 kilométeres útszakaszt két részre osztja a hirdetmény:
A szóban forgó projekt a második üteme a két város közötti fejlesztésnek, melynek alapkövét tavaly októberben rakták le. Az első ütemben a Győr területén, az M1-es térségében fekvő veszélyes szakaszt négysávosítja a Strabag, a tervek szerint nyárig elvégezve a munkákat.
A Győr és Pápa közötti szakaszon hat különszintű csomópontot (Pápa-Észak, Gyarmat, Tét-Dél, Tét-Észak, Győrszemere, Koroncó) és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A négysávossá váló 83-as főutat várhatóan 2022 nyarán helyezik forgalomba.
A mostani kiírás szerint a nyertesnek a Magyar Közút pápai mérnökségi telepének korszerűsítéséhez és bővítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli terveket is el kell készítenie.
A híd- és átkelőépítési feladatokhoz szádfalazásra is szükség van, ezt mutatja be fotókon az MKIF.
Lezárultak az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton. A társaság 2025-ben az összes főpálya közel negyedén végzett beavatkozást, mintegy 4,5 millió négyzetméteren terítettek új burkolatot.