Megjelent az M8-as gyorsforgalmi útnak az M7-es autópálya és Kecskemét közötti szakaszára kiírt tervezési közbeszerzése.
A beruházó NIF Zrt. két részben írta ki a hirdetményt a Közbeszerzési Hatóság honlapján. Az M7-es (korábbi információink alapján Balatonfőkajár térségében) és Dunaújváros, valamint a Dunavecse és Kecskemét közötti összesen 100 kilométernyi szakaszon kell előkészíteni a tervek szerint 2023-ban induló kivitelezést.
Az M8-as Dunaújváros és Dunavecse (6-os főút és 51-es főút) közötti 5,2 km-es szakasza már elkészült a Pentele-hídnál. A Kecskemét (M5 autópálya) és Nagykőrös közötti 17 kilométeres szakasz tervpályázatának már van nyertese. Az M8-as Szolnok előtt fog becsatlakozni az M4-esbe.
Az M8-as a fővárost délről megkerülve biztosítja a nyugati forgalmat bevezető M7-es és a dél felé vezető M5-ös (később pedig a keleti kapcsolatot nyújtó, jelenleg épülő M4-es) kapcsolatát. Jelentőségét az adja, hogy eddig minden gyorsforgalmi utunk célja egy adott régió Budapesthez kapcsolása volt, ennek viszont a főváros elkerülése.
A nyertes feladata lesz
Az M7-es és Dunaújváros között előreláthatóan egy autópálya csomópont, hat egyéb csomópont, egy komplex pihenő, két egyszerű pihenő válik szükségessé.
A második szakaszon tervezetten három egyéb csomópont, egy komplex pihenő, két egyszerű pihenő lesz szükséges.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.