A 83-as főút és az M1-es autópálya találkozását négysávosítással és új körforgalmakkal fejlesztette a Strabag. A következő ütemben a főút egészen Pápáig négy sávot kap.
Győrben átadták a 83-as főút bevezető szakaszán elvégzett útfejlesztést. A Strabag kivitelezésében egyrészt négysávosodott a 83-asnak a főút és az M1-es autópálya találkozásánál fekvő 1 kilométeres szakasza, másrészt további fejlesztésekkel gyorsították és biztonságosabbá tették a csomópontot.
A főútnak és a sztrádának Győr déli külső övezetében található csomópontja korábban rengeteg baleset történt, ez indokolta a másfél milliárd forintos beruházást.
A tavaly augusztusban kezdett munkák során a 83-as főút a 69+290 és a 70+250 kilométerszelvények között nyert új sávokat, így az M1-es autópálya hídja alatt is négysávossá vált. A beruházásban három turbó körforgalom is kiépült, az M1-es Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épült ki Pápa felé.
A körforgalomban a külső sávból történő belépésnél, a körforgalom külső sávjában, az belső sávból történő belépésnél a körforgalom belső sávjában kell haladni.
A Győrt és Pápát összekötő 83-as főút fejlesztésének ez csupán az első üteme volt, a következőben a maradék 36 kilométer is négy sávot kap. A második ütem tervezői közbeszerzése áprilisban jelent meg, eszerint hat különszintű csomópontot (Pápa-Észak, Gyarmat, Tét-Dél, Tét-Észak, Győrszemere, Koroncó) és két turbó körforgalom is épül a 83-ason.
Mindezek mellett a Magyar Közút pápai mérnökségi telepét korszerűsítik és bővítik.
Az átadón kiderült, az új ütem tervezése már elindult, a kivitelezői közbeszerzést jövő év elején írják ki, a kivitelezés pedig a harmadik negyedévben indul. A tervek szerint a bővítés és felújítás 2022 negyedik negyedévében fejeződik be.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.