A négysávosodó főút negyedik szakaszán a Swietelsky, HE-DO és KM alkotta konzorcium megkezdte a régi pálya felújítását.
A 21-es főút Nógrád megyei befejező szakaszairól adott jelentést a beruházó NIF Zrt. A IV. és az V. szakasz egyaránt az ütemtervnek megfelelően halad a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kivitelezésében.
Salgótarján gyorsforgalmi elérhetősége összesen öt szakaszra bontva épül ki 26,1 kilométeren. Ezek közül
Ugyanakkor a most szóban forgó
tavaly júniusban indultak el a munkák.
A Tar és Mátraverebély közötti térségben (IV. szakasz) a teljes munkaterületen dolgozik a kivitelező. Befejeződtek a szakasz elejétől a rézsűképzési munkák és padkakészítések, valamint a sámsonházi bekötő út utáni szakaszon a bal és jobb pályák pályaszerkezeti rétegeinek építése a tari nagy szikláig,
így a forgalom átterelésre került a bal pályára.
Ezt követően azonnal megkezdődött a meglévő 21-es főút marása és bontása. A műtárgyak építése is zajlik a teljes szakaszon.
Az V. szakaszt illetően mind külterületen, mind Kisterenye belterületén az új jobb pálya pályaszerkezetének építése zajlik. Ezzel párhuzamosan tovább folytatódik a három belterületi aluljáró jobb oldalának építése. Októberben és novemberben megkezdődik a belterületi járdák építése is.
A NIF Zrt. híréből az is kiderült, hogy Mátraverebély belterületén három héten át útszűkületen keresztül haladhat a forgalom a Vasút úton egy csomópont építési munkái miatt. Az ideiglenes forgalomterelés 2018. október 11-től lép életbe, és várhatóan november elejéig tart majd. A terelések idején a kihelyezett táblák segítenek az eligazodásban.
A 21-es főút kétirányú forgalma nem változik, a haladás kétszer egy sávon folyamatosan biztosítva lesz ebben az időszakban is.
Egy mintegy félmilliárd forint értékű projektben tartottak átadóünnepséget.
Középárfolyamon 494 milliárd forintnak megfelelő értékű, mintegy 37 kilométeres autópályaszakasz kivitelezőit választották ki a román hatóságok.