A Dömper és a Subterra-Raab a 15-ös vasútvonal egy szakaszát váltotta ki az építkezés idejére.
Javában folyik Sopron közelében az M85-ös gyorsforgalmi út kivitelezése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. A munkálatokat a Nagylózs és a Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres, hármas számú szakaszon, illetve a Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres négyes számú szakaszon a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS konzorcium végzi el.
A fejlesztés a tervek szerint halad, jelenleg már a nagyléptékű földmunkák zajlanak, miután a földmunkatervek megkapták a megfelelő mérnöki jóváhagyást és a kivitelezők pedig a munkaengedélyt – tudta meg lapunk. Így a nagytöltések építése is elkezdődhetett, melyhez részben magából a nyomvonalból, részben pedig az engedélyezett célkitermelőhelyekről származik a szükséges anyag.
Emellett a 15-ös vasútvonal és az M85-ös kereszteződésénél a következő időszakban felépülő híd kialakításához szükséges ideiglenes vasúteltereléshez szükséges feladatokat is elvégezték. A gyorsforgalmi út a munkálatok befejeztével itt egy újonnan épített vasúti híd alatt fog áthaladni, melyet a korábbi pályaalapot adó töltés helyén alakítanak ki.
Ahhoz, hogy ez a terület a munkálatokra felszabadulhasson, a kivitelező konzorcium egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi szakaszukon, illetve felépült hídon keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Ezzel együtt a hármas számú szakaszon a kivitelezők az összes műtárgy próbacölöpözését is elvégezték és így elkezdődhetett a cölöpök próbaterhelése is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.