A Dömper és a Subterra-Raab látványos előhaladást ért el a gyorsforgalmi út Sopron közelében zajló kivitelezésén.
Miután augusztusban beszámoltunk a hazánk északnyugati határán folyamatosan épülő M85-ös beruházásának legutóbbi fejleményeiről, most több újabb tájékoztatás érkezett a gyorsforgalmi út projektjéről.
A fejlesztés során a Nagylózs és a Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres, hármas szakasz, illetve a Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres négyes szakasz kialakításával a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS konzorciumot bízták meg.

Lapunk értesülései szerint a beruházás során a négyes szakaszon a 8-as vasútvonal vágányzára határidő szerint véget ért, a vasúti pálya alatt a kivitelezők elkészültek a szükséges vasbeton műtárggyal. A szakasz visszakapta funkcionalitását és külsejét és most újra teljes menetidőben közlekedhetnek eredeti útvonalukon a szerelvények. Emellett a hármas szakaszon nemrég megbízói és mérnöki engedéllyel megkezdődhettek a nagytömegű földmunkák is.

A beruházásról nemrég a cyberpress.hu is beszámolt: a lap képriportot közölt szeptember közepén az útépítés munkálatairól, melyben leírták, hogy a négyes szakaszon elkészültek a kiszolgáló szállítóutak, a területelőkészítés szinte 100 százalékos szintet ért el, illetve a területfoglalás folyamata is hasonlóan jól haladt előre. A konzorcium ősszel a Sopron – Kópháza – Nagycenk – Pereszteg – Nagylózs tengelyen így már csak a földmunkákkal foglalkozik - számoltak be.

A Széchenyi Terv Plusz támogatásával 4,2 kilométerrel bővül a veszprémi Bánd-Szentgál-térség kerékpárút-hálózata, amelyhez új pihenőhelyek, tűzrakók és egy mezítlábas ösvény is társul.
Egy friss videó tanúsága szerint már kirajzolódik a Torony–Bucsu bringaút nyomvonala.