A Csornát Sopronnal összekötő gyorsforgalmi utat a Strabag, a Belfry PE, az Euroaszfalt, a Swietelsky Magyarország, a Betonútépítő, a Dömper és a Subterra-Raab építik meg.
Letették az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna és Fertőrákos közötti 57,5 kilométeres szakaszának az alapkövét. A gyorsforgalmi út 4 szakaszban épül meg három konzorcium kivitelezésében összesen 170,8 milliárd forintból.
A kivitelezés a tavaly átadott csornai elkerülő utak folytatásaként készül el. A teljes útszakaszon
A nagyberuházás átadóján Fodor Tamás sopron polgármestere kiemelte:
az új autóút a város és a környék gazdasági erejét többszörösen felülértékeli azzal, hogy mind Budapest, mind Bécs irányából gyors megközelítést tesz lehetővé.
Emellett a most épülő, keleti ipari park számára közvetlen gyorsforgalmi kapcsolatot biztosít az M85-ös, ezzel is versenyelőnyt teremtve a Sopronban működő és betelepülni kívánó vállalatoknak – derült ki a beszédéből.
A beruházás befejeztével az új út a várost meg fogja kímélni a jelenlegi tranzitforgalomtól -tette hozzá a polgármester, majd végezetül a kivitelezőknek sikeres munkát kívánt.
Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte: a fejlesztés megvalósítása a kormány 2015-ös, megyei jogú városok gyorsforgalmi bekötéséről szóló döntésével került belátható közelségbe. A vezető szakember szavaiból kiderült: biztonságos és jó minőségű út épül, ami beruházás összes résztvevőjének jó munkájával érhető el.
Mayer András ezután elmondta: a most elinduló építkezéseken túl a az osztrák határig nyúló következő szakasz előkészítése is folyamatban van,
illetve a Sopront elkerülő alagút is tervezés alatt áll, mely az ország leghosszabb közúti alagútja lesz.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.