A NIF beruházásában megvalósuló közlekedésbiztonsági program keretén belül Farmoson folytatódnak az útátjáró felújítások, a település átjárójának fejlesztését a KM Építő Kft. végzi el.
Folytatódik egy több ütemben megvalósuló építéssorozat a vasúti közlekedésbiztonság növelése érdekében: újabb szakaszába lépett a Budapest – Lökösháza vasútvonalon található Farmos állomásnál található vasúti átjáró átépítése, amelynek több okból kifolyólag is szükségessé vált az áthelyezése és korszerűsítése.
Az érintett átjáró a vasútvonal 565+79 hektométer kövénél és a 311. számú főútvonal 10+455 kilométer szelvényénél található, amelynek átépítési feladatait a KM Építő Kft. látja el. A farmosi kivitelezés 2021 márciusában kezdődött el, és várhatóan 2022 őszére fog elkészülni.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztésben eddig már több útátjáró is megújult, ezek között Ceglédbercel, Mende (Gyömrő), Sásd és Sárbogárd településeken is, a fejlesztéssorozat emellett pedig Tápiószentmártonra is kiterjed.
A projekt célja a MÁV Zrt. vasúti hálózatának szintbeli közúti-vasúti átjárói közlekedésbiztonsági fejlesztése, valamint pályakapacitást növelő és a hatékonyságot javító vasúti eszközök, fejlesztések megvalósítása.
Az érintett szakaszon a jelenlegi közúti forgalom 40 km/h sebességgel tud áthaladni, ugyanis az átjáró a főút mindkét oldalán kis sugarú ívvel csatlakozik, mindössze 42°-os keresztezési szögben. Ezek a paraméterek nem elégítik ki maximálisan sem a közlekedésbiztonsági, sem a közlekedésdinamikai igényeket.
Így indokolttá vált az átjáró korszerűsítése, melynek módja egy kedvezőbb szögben történő keresztezéssel kialakított STRAIL burkolattal ellátott átjáró megépítése.
A projekt keretén belül jelenleg is zajlanak a korrekciós munkálatok a 311. számú főút 9+700 – 10+150 kilométer szelvényei között. Az érintett szakaszon már megvalósultak a nagytömegű földmunkák, a javító- és védőréteg építések, illetve
természetmegőrzés céljából az útszakaszra tervezett 9 darab ökológiai átjáró megvalósítása is teljesült, méghozzá egy kétéltű terelőfal rendszerrel.
Továbbá már elvégezték a szakemberek a pályaszerkezeti rétegek beépítését is, ezek közé tartozik a Ckt-4 réteg, illetve aszfalt alap- és kötőréteg.
Az útkorrekciók mellett elkészültek a bal vágányt érintő vasútépítési munkálatok is, itt már elhelyezték az új STRAIL elemekből készült útátjárót, ami mintegy 24 méter hosszú a felépítménycserével, illetve 1150 méternyi vágány szabályozási munkája készült el.
A kivitelező beszámolt továbbá arról is, hogy a szerződéses munkák teljesítéséhez az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elrendelte a lakossági igényeknek megfelelő belterületi szakasz (10+200-10+700 km szelvények közötti) nyomvonalának korrekcióját, továbbá a kapcsolódó projektekkel összehangolandó műszaki tartalom szerinti kivitelezést is. A cél a lakosságot terhelő közlekedés okozta károsanyag-kibocsátás lehető legkisebbre történő csökkentése és a helyi közlekedésbiztoság növelése.
Ennek érdekében a KM Építő Kft. jelenleg is a belterületi szakaszon, a fent említett szempontok alapján megállapított kifogástalan műszaki tartalomhoz tartozó tervek elkészítését végzi.
A fejlesztés az ITM megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.