Mindössze két és fél év alatt nőtt 37 ezerről 48 ezerre nőtt a személygépkocsik száma a megyeszékhelyen, amely messze túllépte az uniós átlagot.
Megtartották az átfogó székesfehérvári kerékpárútfejlesztés programindító sajtótájékoztatóját. Idén és jövőre mintegy 14 km új kerékpárút és kerékpáros nyomvonal épül városszerte uniós forrásokból.
A város honlapjának tudósításából kiderül, két és fél év alatt mintegy 30 százalékkal növekedett a motorizált, egyéni közlekedésre használt járművek száma Székesfehérváron. A regisztrált motorkerékpárok és a személygépkocsik száma 2015-ben 37.000 volt, ugyanakkor egy múlt heti adat szerint mára 48.000-re emelkedett a számuk.
Összesen 56.000 gépjármű van Fehérváron, azaz ezer lakosra 560 gépjármű jut, ami messze meghaladja az uniós átlagot.
Cser-Palkovics András polgármester az eseményen elmondta, a most kezdődő beruházás kapcsolódik a Budapest – Balaton kerékpárúthoz. Zsihovszky Gábor, a Magyar Kerékpárosklub Székesfehérvár és Környéke Szervezetének titkára köszönetét fejezte ki amiatt, hogy kikérik a véleményüket a fehérvári kerékpárúthálózat teljessé tétele során.
A szekesfeharvar.hu cikke szerint az alábbi területeket érintik a fehérvári fejlesztések:
A munkák során útfelújítás, útszélesítés és új kerékpársáv építése is történik, emellett buszöböl, járda és vakvezető rezgőkő is létrejön az érintett területeken.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.