2,5 kilométernyi új pálya kialakításával kapcsolják az autópályához a fővárosi agglomeráció külső részén fekvő Pátyot.
Miután tavaly ősszel megírtuk, hogy a Bécset Budapesttel összekötő M1-es autópálya új kapcsolatot kap a Zsámbéki-medence településeihez, nemrég újabb hír érkezett a fejlesztésről. A közbeszerzési adatok szerint a Pátynál kiépülő, 2,5 kilométernyi új útszakasz tervezési munkálataiban a Via Futura Kft. vállal meghatározó szerepet egy körülbelül 43,7 millió forintos keretből.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásával egyrészt Páty folyamatosan fejlődő új ipari parkja kap majd új kapcsolatot a nemzetközi úthálózathoz, másrészről pedig a környékbeli települések lakói is gyorsabban eljuthatnak majd Budapestre, Biatorbágy és Budakeszi útjait elkerülve.
A beruházás két alprojektben valósul meg, melyekhez most többek között
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.