A XXI. kerület rekordtámogatást nyert el a programban, melynek részeként megújul a kerület leghosszabb, 2,5 kilométeres utcája, a Királyerdő utca is.
Csepelen összesen 7,3 kilométer földutat aszfaltoznak le több mint 3 milliárd forintból a fővárosi útépítési program keretében az idei évben. Az érintett utcákban kiépítik a járdákat, a kocsibeállókat és a vízelvezetést is megoldják.
Február végén megírtuk, hogy a főváros 225 kilométernyi földútját négy év alatt látják el szilárd útburkolattal. Az első ütemre 8,3 milliárd forintot szánnak, amely összesen 13 kerület 181 földútját érinti majd. Az állami támogatást a kerületek saját forrással is kiegészítik.
A program keretében leaszfaltozzák a Királyerdő utcát, amely 2,5 kilométerével a kerület leghosszabb utcája. A XXI. kerületben megújuló utcák teljes listája: Badacsonyi utca, Csáklya utca, Erdész köz, Fenyves utca, Gyöngyvirágos utca, Királyerdő utca, Lankás utca, Méter utca, Matróz utca, Medve utca, Pikkely utca, Repkény utca, Szúnyog utca, Tiborc utca, Vadgalamb utca, Vasas utca és Vesszősfia utca.
Borbély Lénárd, a XXI. kerület polgármestere a bejelentés alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy 2010-ben még több mint 50 kilométernyi földút volt a kerületben, azóta az önkormányzat saját erejéből és támogatásokból leaszfaltozott több utat is, így ma 34 kilométer földút van Csepelen.
Az útfelújítási program keretében Csepel nyerte el a legnagyobb támogatást, közel 1,5 milliárd forintot. Az önkormányzat 2016 végén egyedi kormánydöntéssel 800 millió forintot kapott aszfaltozásra, a város pedig több mint egymilliárd forinttal járul hozzá ehhez, így összesen több mint 3,3 milliárd forintos útépítési program valósul meg a XXI. kerületben.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.