A Strabag és a Soltút konzorciuma több mint 33 kilométernyi 2x2 sávos pályát épít, valamint a kaposfüredi körforgalmat is kivitelezik.
Egyre hosszabb szakaszon használhatják az autósok a 67-es gyorsforgalmi úton az új aszfaltot, az ideális időjárásnak köszönhetően jó ütemben halad a 2x2 sávos út építése a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Soltút Kft. közös kivitelezésében – derült ki a NIF Zrt. tájékoztatásából. Legutóbb arról számoltunk be, hogy már javában folyik az aszfaltozás a szakaszon.
Kevesebb, mint másfél éve tették le az R67-es gyorsút M7-es autópálya és Kaposvár közötti 33,2 kilométer hosszú első szakaszának alapkövét, mely a látrányi és a kaposfüredi elkerülőket köti majd össze. A 65,7 milliárdos forintos projektben új nyomvonalon kerüli el a pálya a térség településeit (Látrány és Kaposfüred mellett Somogyaszalót, Mernyét, Mernyeszentmiklóst, Vadépusztát és Somogybabodot is).
Somogyaszaló és Somogybabod között már több szakaszon ráterelték a forgalmat az új aszfaltra.
Ahol már elkészültek a 2x2 sávos út jobb oldali sávjai, ott már végig az új sávokban haladhat a forgalom, ideiglenes forgalmi rend bevezetése mellett. Ezzel párhuzamosan elkezdődött a bal oldali pálya kivitelezése.
A Somogybabod és Vadépuszta közötti szakaszon már végig az új utat használhatják a közlekedők.
Részlegesen már a Vadépusztától Mernyeszentmiklósig vezető szakasz is elkészült, várhatóan május második felében Babodtól már egészen Mernyeszentmiklósig lehet az új aszfalton közlekedni.
Május vége és június eleje között egy összekötőútra terelik át a 2x1 sávos forgalmat Mernyeszentmiklós és Vadépuszta között. A jobb pálya befejezése, valamint a csomópontok építése miatt szükséges lesz a forgalom további átszervezése is.
Az útszakasz Kaposvárhoz közeli végénél épülő új kaposfüredi körforgalomnál már elkészült a kopóréteg és várhatóan május végén/június elején már bekapcsolják a forgalomba. A Soltút Kft. Kaposfüreden egy aszfaltkeverő-telepet is létrehozott, amely nagyban megkönnyíti a munkát, amikor egyszerre több különböző réteg aszfaltozását végzi a kivitelező.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.