A Penta és a HE-DO konzorciuma még idén elkészül a mintegy 2,5 kilométernyi új út és egy felüljáró kiépítését is magába foglaló projekttel.
Tavaly márciusban tették le az M2-es autóutat és a 2-es számú főutat Dunakeszi északi határában összekötő 2113-as jelű út alapkövét, melyet a Penta Általános Építőipari Kft. és a HE-DO Kft. konzorciuma kivitelez. A projekt során 2,5 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos útszakasz épül meg, illetve megvalósításra kerül még többek között:
Lapunk most úgy értesült, hogy az összekötő út teljes szakaszán elkészült az aszfalt kötőréteg szinten, a végleges burkolatot, tehát a kopóréteg beépítést várhatóan augusztusban végzik el, mindeközben lezárulnak a jelenleg zajló padkaépítési és ároképítési munkák.
A projekt részét képező felüljáró építése is a befejező szakaszába ért: a tavaly év végi gerendabeemelést és a januári pályalemez-betonozást követően mára elkészültek a szegélybetonozások, szigetelések, a rézsűburkolatok, és a vízelvezető-visszatartó rendszer is.
Miközben a munkálatokhoz szükséges közműkiváltások jelentősen előrehaladtak, a 2-es számú főút 400 méteres szakaszának korrekciója is elkészült. A munkálatokhoz szükséges forgalomterelés során jelenleg a Vác irányába tartók egy sávon továbbra is a főutat, a Budapest irányába tartó forgalom pedig a főút mellett kialakított új terelőutat veheti igénybe.
A munkálatok az ütemtervnek megfelelően haladnak, a projekt várható lezárása az idei év decemberében történik meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.