A Modern Városok Program részeként felépülő viadukt mintegy 350 méter hosszú lesz és a kerékpáros közlekedés is kap sávot rajta.
Mintegy másfél éve számoltunk be arról, hogy döntés született a veszprémi Aranyosvölgyi völgyhíd felépítéséről. Most az uniós közbeszerzési közlöny adataiból kiderül, megkezdődhet a műtárgy tervezése: a feladatot az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft. vállalta el, mintegy 295 millió forint költséggel.
Az új viadukt a Modern Városok Program részeként épül fel: a fejlesztéshez kapcsolódva nem csupán a völgyhidat, hanem utat is fognak építeni. Porga Gyula polgármester korábbi nyilatkozata szerint az útberuházások során megvalósítják a Pápai út és a Jutasi út összekötését, amivel a város belső útgyűrűjéből hiányzó részt alakítanak ki.

Az ÚT-TESZT a szerződés szerint többek között:
A völgyhíd hossza mintegy 350 méter lesz, 2x1 sávos kialakítással tervezik meg további 1,5 kilométernyi, szintén 2x1 sávos úttal együtt. Az átkelőn kerékpáros átvezetést is biztosítanak majd.
Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszát. Ezáltal teljessé vált a gyorsforgalmi út Bukarest és a román fővárostól 250 kilométernyire található - Egyedhalma (Adjud) között.
December közepén forgalomba helyezték a csehországi D1 autópálya utolsó, Říkovice és Přerov közötti szakaszát, amelyet a STRABAG Česko kivitelezett, döntő részben uniós forrásból.