A négysávosodó gyorsforgalmi útnak ezúttal egy 30 kilométeres hajdú-bihari szakasza lépett egyet előre.
Kihirdették a tervezői közbeszerzés eredményét az M4-es gyorsforgalmi út Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakaszára. A TED-en megjelentek szerint a projektben egy autópályává fejleszthető 2x2 sávos autóút épül.
A nyertes Tura-Terv Mérnökiroda Kft. és Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. feladata az engedélyezési terv elkészítése, a szükséges építési engedélyek beszerzése és a kiviteli terv elkészítése lesz. A tervezési szerződés nettó 2,28 milliárd forintos értéken jön létre.
A 29,9 kilométeres szakasz két külön szintű csomóponttal jön létre, melyeket Püspökladány, illetve Berettyóujfalu térségében alakítanak ki. Utóbbinál az M4-es, az M35-ös és az M47-es (utóbbi Szeged és Debrecen között épül ki a jövőben - a szerk.) fog összefutni. Két pár egyszerű pihenőhely, várhatóan 19 db híd, illetve egyéb szükséges műtárgyak megtervezése is szükséges. A projektben a Berettyóújfalui Mérnökségi Telepet is bővítik, így ezt is meg kell tervezniük a nyerteseknek.
Az M4-es a fővárostól a román határig összesen hat nagy projektben épül ki, ezek közül immár valamennyit belehelyezte a projektsínbe a beruházó NIF Zrt.
A hat szakasz állását legutóbb ebben a cikkünkben összegeztük.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.