A fejlesztésnek köszönhetően jelentősen javul Kecskemét elérhetősége és a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is.
Megkezdődik az M5 autópálya „91 – Kecskemét dél” kijáratánál az 54. sz. főúttal alkotott csomópontok átépítése, melyek turbó körforgalmakká, vagyis több sávos körforgalmakká épülnek át – derül ki a NIF Zrt. közleményéből.
A beruházásnak köszönhetően, várhatóan 2020 II. negyedévétől jelentősen javul Kecskemét elérhetősége, és a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is. A kapacitásbővítésnek eredményeképpen csökkennek az útszakaszon időszakosan jelentkező torlódások, ezáltal a közlekedők rövidebb idő alatt érhetik el az M5 autópályát.
A munkálatok ideje alatt az autópálya fel- és lehajtó ágait lezárják, így az 54. sz. főútról nem lehet majd az M5 autópályára felhajtani, és az M5 autópályáról történő lehajtás is szünetel az érintett kijáratnál. Kecskemét és Jakabszállás között az építési terület környezetében 40-60 km/ó sebességkorlátozás lesz érvényben.
A Budapest felől érkezők a „81 – Kecskemét Északi elkerülő” kijáratnál a 445. számú Kecskemét Északi elkerülőn közlekedve tudják az 54. sz. főutat megközelíteni. A Szeged felől érkezők pedig a „109 – Kiskunfélegyháza észak” kijáratnál Városföld felé haladva az 5. sz. főúton közlekedve érhetik el az 54. sz. főutat. Az ideiglenes forgalmi rend várhatóan 2019. november közepéig áll fenn.
A beruházás keretében már elkészült a turbó körforgalom az 54. sz. főút és a Barényi Béla utca kereszteződésében a hozzá tartozó kettő kerékpáros aluljáróval együtt. Jelenleg az 5. sz. főúton és a Daimler úton tervezett turbó körforgalmak építése, valamint a három kerékpáros aluljáró építése van folyamatban.
A Duna Aszfalt munkájával a mohácsi híd mellett, mintegy 20 kilométernyi 2x1 sávos és közel 10 kilométernyi 2x2 sávos út is épül számos további műtárggyal együtt.
A Duna Aszfalt munkájával az indiai SMP és a német Mercedes gyára is új logisztikai kapcsolatot kap.