A gyorsforgalmi út beruházásán jelenleg két helyszínen zajlanak a munkálatok a Colas és a Strabag kivitelezésében.
Ütemterv szerint haladnak a leendő M76-os gyorsforgalmi út munkálatai - derült ki a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
Ahogy azt már korábban megírtuk, 170 milliárd forintos beruházással épül az a 40 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út, ami Zalaegerszeget és az M7-es autópályát köti össze. A leendő út a Modern Városok Program keretében, a zalaegerszegi járműipari tesztpályához csatlakozva épül.
A 6 kilométeres szakasznál már minden gerenda a helyen van, a forgalmat pedig a 76-os korrekciójára terelték. Jelenleg 1,3 km hosszan cementstabilizációs alapréteget helyeztek el a földmű fölött, tehát már szilárd burkolata van a szakasznak.
A tájékoztatón elhangzottak alapján a földmunkák lesznek az idei év legfontosabb feladatai és eddig minden a tervek szerint halad.
Az épülő 2x2 sávos út közvetlenül fogja érinteni a Sármellék és Zalavár között található Hévíz-Balaton nemzetközi repülőteret, ezzel is bekötve Zalaegerszeget és környékét az országos közlekedésbe.
A sajtóeseményen kiderült továbbá, hogy a szintén a projektbe tartozó vadátjáró már szerkezetkész és jelenleg a szigetelése készül. Mindemellett elkészült a gyalogos és kerékpáros aluljáró is, amit már használhatnak is a környékbeliek.
Az M76-os itteni szakasza az M7-es holládi lehajtójától 5,6 kilométer hosszú, amihez eddig egymillió tonna földet és félmillió tonna követ mozgattak meg. A munkálatok egyik legkomplexebb eleme a két közutat, vasúti síneket és a Zala folyót is átívelő híd, amelynek leghosszabb gerendái több mint 44 méteresek és 56 tonna súlyúak.
A hídszerkezethez szükséges 229 betongerendát vasúton szállították a helyszínre, ahol 400 tonnás daruval emelik be őket a helyükre.
Az M76-os első ütemének építése az időjárási körülmények ellenére is ütemterv szerint halad. A tervek szerint ez a szakasz 2020 nyarára készülhet el.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.