2024.03.28, Csütörtök
A sármelléki repteret is bekapcsolja a gyorsforgalmi hálózatba az M76-os – galéria
Fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

A sármelléki repteret is bekapcsolja a gyorsforgalmi hálózatba az M76-os – galéria

magyarepitok.hu

2019.09.23. 14:23 - Gyöngyösi Klaudia

A gyorsforgalmi út beruházásán jelenleg két helyszínen zajlanak a munkálatok a Colas és a Strabag kivitelezésében.

Hirdetés

Ütemterv szerint haladnak a leendő M76-os gyorsforgalmi út munkálatai - derült ki a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Ahogy azt már korábban megírtuk, 170 milliárd forintos beruházással épül az a 40 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út, ami Zalaegerszeget és az M7-es autópályát köti össze. A leendő út a Modern Városok Program keretében, a zalaegerszegi járműipari tesztpályához csatlakozva épül.

 

 

A gyorsforgalmi út munkálatai két pályarészen is zajlanak:

  • keleten, a Balaton közelében az M7-es autópályától Fenékpusztáig tartó 6 kilométert a Strabag építi meg,
  • nyugaton a Colas munkájának köszönhetően a régi 76-os főút Zalaegerszeg és Alsónemesapáti közötti mintegy másfél kilométeres szakaszát alakítják négysávossá.

A 6 kilométeres szakasznál már minden gerenda a helyen van, a forgalmat pedig a 76-os korrekciójára terelték. Jelenleg 1,3 km hosszan cementstabilizációs alapréteget helyeztek el a földmű fölött, tehát már szilárd burkolata van a szakasznak.

A tájékoztatón elhangzottak alapján a földmunkák lesznek az idei év legfontosabb feladatai és eddig minden a tervek szerint halad.

A képre kattintva galéria nyílik!

 

A cél, hogy Zalaegerszeget is bekössék a gyorsforgalmi közlekedésbe

Az épülő 2x2 sávos út közvetlenül fogja érinteni a Sármellék és Zalavár között található Hévíz-Balaton nemzetközi repülőteret, ezzel is bekötve Zalaegerszeget és környékét az országos közlekedésbe.

A sajtóeseményen kiderült továbbá, hogy a szintén a projektbe tartozó vadátjáró már szerkezetkész és jelenleg a szigetelése készül. Mindemellett elkészült a gyalogos és kerékpáros aluljáró is, amit már használhatnak is a környékbeliek.

 

Továbbra is ütemtervnek megfelelően halad a munka

Az M76-os itteni szakasza az M7-es holládi lehajtójától 5,6 kilométer hosszú, amihez eddig egymillió tonna földet és félmillió tonna követ mozgattak meg. A munkálatok egyik legkomplexebb eleme a két közutat, vasúti síneket és a Zala folyót is átívelő híd, amelynek leghosszabb gerendái több mint 44 méteresek és 56 tonna súlyúak.

 

A hídszerkezethez szükséges 229 betongerendát vasúton szállították a helyszínre, ahol 400 tonnás daruval emelik be őket a helyükre.

Az M76-os első ütemének építése az időjárási körülmények ellenére is ütemterv szerint halad. A tervek szerint ez a szakasz 2020 nyarára készülhet el.

Galéria

ÚtépítésColasStrabagBalatonszentgyörgyZalaegerszegM76-os

Hírlevél

Hirdetés