A gyorsforgalmi út beruházásán jelenleg két helyszínen zajlanak a munkálatok a Colas és a Strabag kivitelezésében.
Megkezdődött a leendő M76-os gyorsforgalmi út balatonszentgyörgyi csomópontjában épülő 365 méteres híd gerendáinak beemelése, a hídszerkezet a nyár végére készülhet el - derült ki a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
Mintegy 170 milliárd forintos beruházással épül az a 40 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út, ami Zalaegerszeget és az M7-es autópályát köti össze. A leendő út a Modern Városok Program keretében, a már félkész zalaegerszegi járműipari tesztpályához csatlakozva épül.
A gyorsforgalmi út munkálatai két pályarészen is zajlanak:
Az M76-os itteni szakasza az M7-es holládi lehajtójától 5,6 kilométer hosszú, amihez eddig egymillió tonna földet és félmillió tonna követ mozgattak meg. A tavaly kezdődött munkálatok egyik legkomplexebb eleme a két közutat, vasúti síneket és a Zala folyót is átívelő híd, amelynek leghosszabb gerendái több mint 44 méteresek és 56 tonna súlyúak.
A hídszerkezethez szükséges 229 betongerendát vasúton szállították a helyszínre, ahol 400 tonnás daruval emelik be őket a helyükre.
Az M76-os első ütemének építése az időjárási körülmények ellenére is ütemterv szerint halad, a nyomvonal töltésének építése zajlik most. A tervek szerint ez a szakasz 2020 nyarára készülhet el.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.