A projekt az új komáromi híddal beinduló teherforgalmat kezeli; a tervezőknek a 13-as, a 81-es és a 63-as főút bővítését kell előkészíteniük.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Komárom-Sárbogárd útvonalfejlesztés tervezésére vonatkozó közbeszerzést. A leendő nyertessel létrejövő tervezési szerződés a Komárom - Kisigmánd (M1-es autópálya mentén fekvő település) – Kisbér (81-es főút) - Székesfehérvár (M7-es) - Sárbogárd (leendő M8-as) útvonalra vonatkozik. Az érintett szakaszon tanulmányterv és hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése a feladat.
Ahogy azt korábban jeleztük, a kormány már döntött a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról. Ezt a közlekedési sávot hosszabbíthatja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig.
A projektre azért van szükség, mert a Hídépítő Zrt., a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Hódút Kft. kivitelezte komáromi híd által beinduló szlovák-magyar teherforgalom várhatóan az M1-esen Budapest felé, illetve a 13-as és a 81-es főúton a déli régiók felé fog közlekedni.
A négysávos 13-as és a 81-es ugyanakkor a Győr felől érkező forgalomnak is alternatívát adna Budapest elkerülésére, kiegészítve a jelentős fejlesztésen átesett 62-es főúttal (Székesfehérvár-Dunaújváros), illetve a most szóban forgó Székesfehérvár-Sárbogárd útvonallal.
A most megjelent közbeszerzés két részből áll. A Komárom és Székesfehérvár közötti részprojektben az alábbiakat tervezik:
A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti útvonalra ez a részprojekt vonatkozik:
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.