A fejlesztés részeként egy új nyomvonalú utat is megépítenek az M6-os és a 6-os főút között.
Elkezdődhet a paksi atomerőműhöz épülő új összekötő út tervezése – derül ki a közbeszerzési tájékoztatóból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában elnyert tervezés három részprojektet foglal magába:
Az első feladat tervezését a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. valósítja meg közel 90 millió forintból, a másodikat részfeladat tervezését a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. végzi több mint 177 millió forintból, a harmadik részprojekt tervezése pedig a Vonalvezető Mérnöki és Gazdaságfejlesztő Kft. munkájával valósul meg több mint 44 millió forintból.
Az M6-os és a 6-os között új nyomvonalon építik meg a mintegy 3 kilométer hosszú, 2x1 sávos 6237-es közutat. A nyertes ajánlattevő feladata az engedélyezési és kivitelei tervek elkészítése.
A 6. sz. főút 2x2 sávos főúttá fejlesztésének megtervezése körülbelül 3,5 km hosszú szakaszon – beleértve a becsatlakozó utak csomóponti kialakítását – valósul meg a beruházás keretében. Ezen kívül megtervezik egy új körforgalmi csomópont kialakítását is a 6. sz. főút 115 + 710 km szelvényében.
A beruházás része a 6. számú főút és a 6233. jelű összekötő út között, meglévő nyomvonalon vezetett, 3,2 km hosszú feltáró út fejlesztésének megtervezése is Paks-Biritópuszta városrészben.
A beruházás a paksi atomerőmű bővítését készíti elő, amiről legutóbb ebben a cikkünkben írtunk. A Paks II. Atomerőmű területén az első épületek kivitelezését a KÉSZ Zrt. júniusban kezdte el; a projektben több mint 80 kiszolgáló épület, valamint irodaházak, szerelőcsarnokok és raktárak is épülnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.