5,9 kilométert fejleszt a Ke-Víz és a Zemplénkő, 2,5 kilométer hosszan már a kötőszintig elkészült az aszfalt. Folyamatosan építkeznek, a kültéri munkát nem kellett leállítani a koronavírus miatt.
Legutóbb tavaly szeptemberben számoltunk be a 471-es főút 2x2 sávossá bővítéséről, melynek során a Mátészalkáig nyúló főút kapacitását mintegy 4,6 kilométer hosszan növelik, úgy, hogy az út nyomvonala jellemzően a jelenlegi nyomvonallal megegyező marad.
A kétszer kétsávosra bővítés mellett a meglévő, 340 méter hosszú kerékpárutat is felújítják, illetve 830 méter hosszban új kerékpárút épül. Ezen felül az újonnan épülő, 5,9 kilométeres szervizúton 3300 méter hosszon kerékpárosnyomot alakít ki a kivitelező, így továbbra is biztosítva lesz a kerékpáros közlekedés a Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszon. A munkálatokat két jelentős kelet-magyarországi útépítő vállalat, a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzik el.
Most a munkálatok előre haladásáról tájékoztatta a dehir.hu-t a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF). A 471-esen jelenleg a már a kötőréteg szintjéig kész van 2,5 kilométer, itt 2x1 sávot már fennakadás nélkül használhatnak az autósok. A burkolt szervízutak 80 százalékig, a közművek pedig 90 százalékig készültek el.
A következő feladat a a Szikigyakor utcától a Cserei érig egy 300 méteres hosszban a jelenlegi főpálya bontása lesz, a bontás után pedig az építési munkák fognak történni. Ez a beavatkozás jelzőlámpás forgalomirányítás mellett történik majd – derült ki Kiss Boglárka NIF-szóvivő szavaiból.
A 471-es Debrecen Hajdúsámsonnal összekötő 4,6 km-es szakasza várhatóan 2020 augusztusára készül el.
A NIF Zrt. folyamatosan kapcsolatban áll a kivitelezőivel a koronavírus kapcsán is. Ennek értelmében semmilyen kültéri munkavégzést nem kellett leállítani, de különböző óvintézkedéseket hoztak.
Felhívják a szakemberek figyelmét a kézmosásra, a kézfertőtlenítésre, és hogy minimalizálják a személyes testi kontaktusokat - hivatkozik az állami útépítővállalat információira a debreceni lap.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.