A Hídépítő, a Mészáros és a Hódút közel jár a befejezéshez: már a közvilágítási oszlopok, korlátok és hajózási jelzések felszerelése zajlik.
Rendben lezajlott a próbaterhelés az új komáromi Duna-hídnál - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. A műtárgy próbaterhelése a híd teherbírásának használatba vétel előtti ellenőrzését szolgálta.
Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta a H-M DUNAHÍD Konzorcium végzi a Hódút Kft. alvállalkozásával. A nettó 91,2 millió eurós projekt teljes költségének közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozza.
Lapunk értesülése szerint egyetlen nap alatt a statikus és a dinamikus próbaterhelés is sikeresen lezajlott a hídon.
Ezek során a hídszerkezet különböző részein, elemein mérik a bekövetkező alakváltozásokat, az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Például a főtartó lehajlását, jelen esetben pedig még a piloncsúcs elmozdulását is.
Az új komáromi Duna-híd esetében a statikus próbaterhelést 32, egyenként 31,6 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 16 teherállás kombinációban.
A dinamikus terhelés során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A próbaterhelést és a méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végezték el.
A híd kivitelezése a befejezéséhez közeledik. A szigetelés elkészült, a múlt héten az aszfaltburkolat megépítése is befejeződött. Folytatódik a közvilágítási oszlopok, korlátok elhelyezése, a híd monitoring és riasztó rendszerének telepítése, a lámpák, hajózási jelzések felszerelése. A magyar oldali csatlakozó útból egy kb. 25 méter hosszú szakasz befejezése is hátra van még.
A beruházással kapcsolatban Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt idézte a közlemény. “A magyar-szlovák közlekedési kapcsolatok a 2010 utáni időszakban rohamtempóban fejlődnek. Több Ipoly-híd és az esztergomi teherkomp átadása után a tavalyi év végén, az M15 négysávossá bővítésével létrejött a teljes értékű autópályás összeköttetés a két főváros, Budapest és Pozsony között. Az idén elkészülő új Duna-híd közel 100 kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát. Az M30 folyamatban lévő kivitelezésével a Budapest-Miskolc-Kassa vonalon is megvalósul a magas színvonalú sztrádakapcsolat."
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.