A felújítások néhány hónapon belül befejeződnek, a munkálatok érintik Abaújkér, Mezőcsát és Mezőnagymihály településeit.
Nyár közepére öt utat újít fel Borsod-Abaúj Zemplén megyében a HE-DO Kft. A burkolatfelújításra a közbeszerzési pályázatot a Magyar Falu Program keretében írta ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a teljes beruházás több mint 681 millió forintba kerül.
A jó ütemben haladó munkavégzésnek köszönhetően az építőipari vállalkozás jelentős előteljesítés mellett fogja befejezni a 26129-es jelű Gagybátori bekötő út 0+000 és 0+460 kilométerszelvények közötti szakaszának, valamint a 26144-es jelű Gagyapáti bekötőút 0+782 és 1+620 kilométerszelvényeit összekötő szakaszának felújítását, amit a műszaki átadás-átvétel után június közepén adhatnak át a forgalomnak.
Az Abaújkérnél, Mezőcsátnál és Mezőnagymihálynál zajló munkálatokat június végére, illetve július közepére fejezik be a szakemberek.
A HE-DO Kft. az érintett utak két oldalán található vízelvezető árkokat és a víztelenítést biztosító átereszeket is kitisztítja és renoválja, új forgalomtechnikai elemeket épít ki, valamint felújítja a 3305-ös jelű út hídját Mezőnagymihálynál.
Reichardt Jenő, a HE-DO Kft. salgótarjáni telephelyének főépítésvezetője elmondta, hogy az öt útszakasz közül legrosszabb állapotban a Gagyapáti bekötő út volt, ahol a szakemberek hideg remix eljárást alkalmaztak a konzorciumi partner, KM Építő Kft. bevonásával. A technológia szerint a meglévő útalapot egy speciális géplánccal felmarták és átkeverték, kötő-, és adalékanyagot adtak hozzá, majd vadonatúj burkolatalapot hoztak létre.
Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.
A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik; a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat; a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben.