A Colas az Encs és Szikszó közötti szakaszon dolgozik, az M30-as bekapcsolja Magyarországot az európai úthálózatba.
Ütemterv szerint halad az épülő M30-as autópálya Szikszó és Encs közötti szakasza, ahol a főpálya földmunkáinak készültsége jelenleg 90 százalékos, mindemellett pedig folyamatosan épül a pályaszerkezet – adott tájékoztatást Facebook-oldalán az építkezés állásáról a szakaszt kivitelező Colas Út Zrt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megépülő M30-as autópálya szerepe kettős: egyrészt bekapcsolja Miskolcot, az ország harmadik legnépesebb városát a magyar gyorsforgalmi úthálózatba, valamint jelentős szerepet játszik az európai úthálózatban is.
A Miskolc és a szlovák államhatár (Tornyosnémeti) között megépülő, 2018-ban elrajtolt projekt három ütemben valósul meg:
A 2x2 sávos, közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, 130 km/órás haladási sebességgel. Az útvonalon többek közt hat különszintű csomópontot, hét alcsomópontot, valamint 25 felüljárót és 17 aluljárót is építenek.
Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpathia út része, a szóban forgó építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült, vagy kivitelezés alatt áll.
A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már korábban átadták: az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült ki.
A horvát határig vezető, mintegy 20 kilométeres szakaszt a Strabag és a Duna Aszfalt építi; teljessé válik egy fontos európai közlekedési folyosó magyarországi szakasza.
A Penta munkájával épülő 5,36 kilométeres útvonal a nemzetközi EuroVelo hálózat része, a Dunánál ér majd véget.
A gyorsforgalmi úton a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav is dolgozik.