A Duna Aszfalt kivitelezésében egy 17,6 kilométeres szakasz épül meg.
Sajtótájékoztatót tartottak az Abony és Cegléd között épülő M4-es gyorsforgalmi út aktuális munkálatairól, melyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt Kft. kivitelez mintegy 26,3 milliárd forintból a 73+235-ös, illetve a 90+859-es kilométerszelvények között. A munkálatok gyakorlatilag befejeződtek a teljes szakaszon, a műszaki átadás-átvételi eljárást a tegnapi napon lezárták, jelenleg a forgalomba helyezési eljárás zajlik.
A Cegléd-Abony szakaszon zajló építkezés során egy kétszer két sávos gyorsforgalmi utat alakítanak ki 3,75 m széles forgalmi sávokkal és 26,60 m koronaszélességgel. Ehhez
A nyomvonal a teljes szakaszon megegyezik a meglévő 4. számú főút nyomvonalával. A megengedett sebesség óránként 110 kilométer lesz.
A fejlesztésnek köszönhetően Szolnok még közelebb kerül a fővároshoz, a kiszámíthatóbb és biztonságosabb közlekedés előnyei és a főváros közelségéből adódó lehetőségek mellett a környező települések lakói nyugodtabb környezetben élhetnek, hiszen csökken a légszennyezés és zajterhelés is. A projekt során emellett többek között:
Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere a mai rendezvényen elmondta, hogy lassan egy évtizedek óta várt fejlesztés végére kerül pont, de ezzel nem ér véget a Szolnok megközelítését érintő beruházások sora: már épül a város északi elkerülő útja.
Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően Budapest a mostani 1,5 óra helyett körülbelül 1 óra alatt megközelíthető lesz.
Ez nagyon sokat fog jelenteni Szolnok gazdasági előrelépése szempontjából.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a Cegléd-Abony közötti szakasz kapcsolódik a M4-es gyorsforgalmi út februárban átadott 44 kilométeres részéhez.
A mostani 17,6 kilométer két részre oszlik: 6 kilométert már tavaly nyár óta használhatnak a közlekedők. Az új nyomvonalon megépült 11,6 kilométer átadása a hónap végére várható, az M4-es többi része pedig eltérő állapotban van.
Augusztusra készül el a Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár szakasz.
Folyik a munka Abony és Törökszentmiklós között, a Szolnok északi elkerülővel együtt. Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között a tervezés van folyamatban 2021-re már kiviteli tervekkel is fogunk rendelkezni. Az, hogy a munkák itt mikor kezdődhetnek el, további kormányzati döntés függvénye lesz. Az utak karbantartásáról mérnökségi telepek fognak gondoskodni.
A régi Monori és Ceglédi Mérnökségi telep felújítására már megvan a kivitelező, a szerződéskötés júliusban várható, utána pedig elindulnak a a munkálatok is. Egy új kombinált mérnökségi telep épül Monor közelében, melyhez a tervek már el is készültek. A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás varhatóan még idén elindul és a munkák jövő év első felében elkezdődhetnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.