A 6-os főút négysávosítása és az autópálya-bekötő építése mellett két bekötőútját is négysávosítják az atomerőműnek.
A TED-en megjelent az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. közlekedésfejlesztésre kiírt ajánlati felhívása. A beruházásban az atomerőművet üzemeltető vállalat az északi bekötőútját, valamint a K5 jelű útját bővíti négysávosra.
Előbbinek 447 méteren, míg utóbbinak 801 méteren duplázódik a kapacitása. A tervek szerint kerékpárutat és gyalogos-kerékpárutat is építenek az utak teljes hosszában. A K5 összekötőúttal párhuzamosan 542 új parkoló is létesül, a parkolók térkőburkolatot kapnak.
A tervek szerint egy négyágú turbókörforgalom is létesül. A projekt során új csapadékvíz elvezető csatornák, közművezetékek és lámpák is kiépítésre kerülnek.
Az atomerőmű elérhetősége egy átfogó fejlesztés keretében javul: korábban beszámoltunk róla, hogy egy új autópálya-kapcsolat kiépítése, valamit a 6-os főút 3,5 kilométeres szakaszon történő négysávosítása is megvalósul a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. Ebben a projektben idén márciusban hirdette ki a nyertes tervezőz a NIF.
Az 1000 milliárd forintos projekt megkezdődött: megjelent a közbeszerzés a Liszt Ferenc Repülőtér elérhetőségét javító bontási munkákra. A 11,8 milliárd forintos keretszerződés vélhetően a majdani új út előkészítését szolgálja.
Szakértelme, innovatív megoldásai és megbízhatósága tette a SWIETELSKY Magyarország Kft.-t az útfejlesztések megkerülhetetlen szereplőjévé. A vállalat élen jár az aszfaltgyártásban is, felismerve, hogy ezzel még nagyobb szerepe lehet az infrastruktúra-építés területén. A vállalat a kisebbtől a legnagyobb beruházásokig szerzett tapasztalatokat az elmúlt évtizedekben. Honti Krisztiánnal, a Nagylétesítmények területi igazgatójával és Skultéty István vállalkozási igazgatóval beszélgettünk.