A Duna Aszfalt és a Hódút által kivitelezett 22 kilométeres szakaszon már 80 százalékban elkészültek a földmunkák az M30-as gyorsforgalmi úton.
A Miskolc és Kassa négysávos összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi úton 22,1 kilométeres szakaszt kivitelez a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. Encs, illetve Tornyosnémeti között. Ez a projekt a fejlesztés legészakibb részét képezi. Lapunk értesülése szerint ezen a szakaszon a nagy tömegű földmunkák már 80 %-os készültségi állapotban vannak, és több helyen is a CKt alapréteg építését megelőző védőréteg készítés zajlik.
Ahogy azt korábbi cikkeinkben is jeleztük, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. M30-ason zajló beruházása több szempontból is jelentős. Egyrészt kivezeti Miskolctól az országhatárig az M30-as gyorsforgalmi utat, amely eddig az M3-as autópálya és Miskolc között biztosított kapcsolatot.
Másrészt a Via Carpathia közlekedési folyosó fontos hiányzó láncszemét hozza létre.
Megépülése után ugyanis teljessé válik észak-déli irányban a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi útvonal az M30-as, M3-as, M35-ös által, valamint a nemrég átadott nagykereki M4-es szakasz által.
Az 56,7 kilométeres Miskolc-Tornyosnémeti szakaszt három részre bontva kivitelezik. A Duna Aszfalt és a Hódút munkálatai (a 64+700-as és a 86+848-as kilométerszelvények között) mellett a másik két részprojekt így alakul:
A lapunk által nyert információk szerint az Encs-Tornyosnémeti szakaszon a földmunkák ütemét jelentősen befolyásolja a műtárgyak építése. A 15 darab pályahídhoz kapcsolódó rázárások (elő- és háttöltések) nagy része még hiányzik, de az ősz folyamán elkészülnek. A földmunkákat össze kell hangolni a támfalak építésével, valamint a 3-as főút forgalomtereléseivel.
Fontos körülmény, hogy az M30-as szóban forgó szakaszának nyomvonala mintegy 9,5 kilométeren ráfűződik a 3-as főútra, emiatt jelentős forgalomterelések vannak érvényben, és továbbiak várhatóak.
A hidak közül három még az alépítményi munkáknál tart, várható gerendabeemelés ezeken a helyeken novemberben lesz. A többi hídon a legtöbb helyen már a pályalemez is fent van.
A CKt alapréteg 4 kilométeren mindkét pályatesten elkészült, emellett 3,5 kilométeren az egyik pályán szintén kész. Folyamatos ezeknek a felületeknek az eltakarása alap-, illetve kötőréteg aszfaltokkal.
A kivitelező az idei évben a CKt alapréteg 80-85 %-át tervezi elkészíteni, hogy a tél folyamán amennyiben megfelelő időjárási körülmények vannak, az aszfaltozás folyamatos tudjon lenni. 2021-re tervezik a kopóréteg teljes kiépítését, valamint a hidak és a fennmaradó szakaszok teljes pályaszerkezetének megépítését.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.