Az ország egyik legforgalmasabb vasútvonalának ideiglenes terelésén dolgoznak a város közlekedése szempontjából kiemelten fontos új aluljáró építkezéséhez a cég szakemberei.
Lapunk többször írt már Tatabánya legfontosabb közlekedési fejlesztéséről, a Bánhida ás Sárberek városrészeket összekötő új aluljáró projektjéről. Miután a projekt a múlt hónapban elrajtolt, a Tatabányai Közösségi TV (TKTV) készített helyszíni riportot az építkezésről, melynek során Magyarország egyik legnagyobb forgalmú, Budapest és Bécs között futó vasútvonala alatt teremtik meg az átjárási lehetőséget.
A mintegy 15 kilométer hosszú, észak-déli fekvésű városban már lassan 40 éve tervezték az építkezést, mely a vasút által elhatárolt területek között teremt új kapcsolatot.
Az A-Híd Zrt. kivitelezésében elkészül többek között
Az összekötő út 6,5 méter széles lesz, járdával és kerékpárúttal. A gyalogos és biciklis átkelést az aluljárón keresztül is biztosítják.
A fejlesztés különböző részeiben a megyeszékhely, illetve az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) látja el a beruházó szerepét. A mintegy 7 milliárd forintos projekt javarészben uniós és állami forrásokból készül el, illetve az önkormányzat is jelentős önrészt vállalt benne.
A TKTV riportjában megszólaltatja Szabó Imrét, az A-Híd projektvezetőjét, aki a projekt előre haladásának aktuális állomásáról, az ideiglenes vasúti pálya kialakításáról beszél: a Bécs és Budapest közötti vasúti forgalom számára ideiglenesen egy új vágányt alakítanak ki, melyen tavasztól ősz végéig lassított tempóban járhatnak majd a vonatok, amíg dolgoznak az érintett területen.
Az eredeti vágányról két hétvégéje lesz a szakembereknek átterelni a forgalmat az új pályára, amire külön nagy figyelemmel készülnek
– derül ki szavaiból.
A vágóképekből már látszik, hogy a munkagépek javában dolgoznak a projekten, az elkerülő töltésein. A projektben ezt követően megkezdődhetnek az aluljáró földmunkái és réselése, illetve az útépítés közműkiváltásai. Nyáron a vasúti híd és a közúti aluljáró építkezése indul el. Várhatóan 2021 őszén készül el a híd és ekkor terelik rá vissza a vonatforgalmat is. Eközben nyáron az út alépítményein már dolgozni fognak, majd aszfaltozni is fogják, elkészülhet az aluljáró. Ezt követően már csak a befejező munkák maradnak hátra és 2023-ban zárhatják le a projektet.
A riportban mindemellett hangsúlyozzák az útvonal és a forgalomterelés jelenleg zajló tervezésének fontosságát is.
Ennek kapcsán a tatabányaikkal, különösen az érintett városrészek lakóival való összhang megtalálását is előtérbe helyezik a megszólalók.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.