A Duna Aszfalt közel 20 kilométeren épít gyorsforgalmi utat Északkelet-Magyarországon, a HE-DO pedig új csomópontot ad majd át.
Már többször írtunk a 37-es főút építkezéséről, melyben Szerencsig ér el a 2x2 sávos országos közúthálózat a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. Most az állami cég tájékoztatót adott ki a Borsod Online cikke alapján, mely szerint a projektben
A Miskolc közeli Gesztelytől (idáig már elkészült a szélesebb út) a tokaji borvidék fontos városáig vezető utat a Duna Aszfal Zrt. építi meg: a 37-es főutat négysávosoítják a 8+444-es és a 27+182-es kilométerszelvények között. A Gesztely és Szerencs közötti 18,9 kilométeres szakaszon emellett a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés is megtörténik.
Ennek során
A forgalomba helyezés 2023-ban várható.
Egy másik alprojektben Szerencstől keletre, a négysávosított úthoz közvetlenül nem csatlakozó új csomópont épül: ez a 37-es és 38-as főutak találkozásánál, kerékpárút átvezetéssel készül el. Emellett a főutak csatlakozó ágai 11,5 tonnás burkolatmegerősítést kapnak, egy tengelysúlymérő állomást pedig a 37-es főút 35+795 km szelvényénél a jobb oldalon kell megépíteni. A fejlesztés e részét a HE-DO Épíző Zrt. végzi majd el.
A HE-DO fog dolgozni a március 24-től a címben is említett fejlesztésen. A Debreceni Mélyépítő és KE-VÍZ munkájával megvalósuló Csigekerti projekt, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének kiépítése, valamint a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont kivitelezése is a hetekben indul.
A magyar oldalon jelenleg csak a villányi csomópontig halad a forgalom a Horvátország felé vezető autópályán; pár hónap múlva azonban már egészen Eszékig, illetve azon túl a horvát-bosnyák határig sztrádán lehet autózni.