A Budapest déli körgyűrűjének részét képező, Deák Ferenc híd néven is ismert műtárgy hosszú távú használatát így lehet biztosítani a Műegyetem mérései alapján. Az M0-ás híd régi szakasza 30 évvel ezelőtt épült, a most orvosolásra szoruló anomáliák eredete is odáig nyúlik vissza.
Tavaly nyáron is írtunk róla, hogy az M0-ás déli, hárosi Duna-hídján (más nevén, Deák Ferenc híd) a fővárosi Műegyetem közreműködésével átfogó vizsgálatokat hajtanak végre. Mint korábban is beszámoltunk: a felújított hidat tavaly tavaszi átadása után az elővigyázatosság érdekében hamarosan le kellett zárni. Ezt követően a részletes vizsgálatok és utómunkálatok, valamint próbaterhelés következett. Végül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), a kivitelező STR M0-ás konzorciummal együttműködve ideiglenesen forgalomba helyezte a hidat iskolakezdéskor folyamatos biztonsági ellenőrzés mellett.
Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy az ország vezető hídépítési egyetemének (BME) szakértői megállapították: a felújítás során felszínre került, 30 évre visszanyúló anomáliák orvosolásához ismét lezárásokra lesz szükség a híd hosszútávú megbízható használata érdekében.
Most a NIF közleményt adott ki arról, hogy elkészült a közép- és hosszú távú működést biztosító koncepció. Mint írják, ennek megvalósításának előkészítése folyamatban van, jelenleg az új hídsaruk kiválasztását és az ehhez szükséges egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló részletes terveket készítik.
A munkák pontos ütemezéséről is tájékoztatnak:
A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.
2021. szeptemberétől mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat. Szerkesztőségünk információi szerint ezt követően a tervek szerint decemberig még ismét többször fognak hétvégén dolgozni, amely munkálatok már döntően nem befolyásolják a közúti közlekedést.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.