Az 1990-ben átadott Deák Ferenc Duna-híd jelenlegi átépítésével a következő 30 évre biztosított lesz a biztonságos közlekedés a hídon, a kivitelezést a Strabag végzi.
Várhatóan iskolakezdésre már 2x3 sávon haladhat a forgalom a Strabag kivitelezésében megújuló M0-ás hárosi Deák Ferenc Duna-hídján a főváros XXI. kerületében – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből.
Rövidesen lezárul az M0-ás autóút déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme. A vizsgálat részeként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon, a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. számú támaszánál további beavatkozás vált szükségessé – ennek megerősítése augusztus 26-ára elkészül.
A munkálatok elvégzése után a Csepel-szigeti ártéri hídon ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést tartanak a szakemberek augusztus 27-én reggel. Sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között alakíthatja ki a Magyar Közút NZrt. a mindkét hídon a 3-3 forgalmi sávos forgalmi rendet a 6. számú főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt.
A terelés kialakítása a tervek szerint az iskolakezdésre elkészül, ezzel jelentősen javítva a térségi közlekedés feltételeit.
A kialakítandó forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek az első ütemű vizsgálatok során szükségessé vált további átfogó vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni. A mérések szeptember közepe és október vége között, vasárnap kora délelőtti időszakban történnek majd.
A vizsgálat után határozható meg az a végleges műszaki tartalom, amellyel a műtárgy további 30 éves biztonságos működését tudják biztosítani.
A NIF Zrt. az üzemeltető Magyar Közúttal és kivitelezővel együttműködve a híd állapotát a közlekedők biztonsága érdekében fokozottan ellenőrzi.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.