Az 1990-ben átadott Deák Ferenc Duna-híd jelenlegi átépítésével a következő 30 évre biztosított lesz a biztonságos közlekedés a hídon, a kivitelezést a Strabag végzi.
Várhatóan iskolakezdésre már 2x3 sávon haladhat a forgalom a Strabag kivitelezésében megújuló M0-ás hárosi Deák Ferenc Duna-hídján a főváros XXI. kerületében – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből.
Rövidesen lezárul az M0-ás autóút déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme. A vizsgálat részeként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégezett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon, a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. számú támaszánál további beavatkozás vált szükségessé – ennek megerősítése augusztus 26-ára elkészül.
A munkálatok elvégzése után a Csepel-szigeti ártéri hídon ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést tartanak a szakemberek augusztus 27-én reggel. Sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között alakíthatja ki a Magyar Közút NZrt. a mindkét hídon a 3-3 forgalmi sávos forgalmi rendet a 6. számú főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt.
A terelés kialakítása a tervek szerint az iskolakezdésre elkészül, ezzel jelentősen javítva a térségi közlekedés feltételeit.
A kialakítandó forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek az első ütemű vizsgálatok során szükségessé vált további átfogó vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni. A mérések szeptember közepe és október vége között, vasárnap kora délelőtti időszakban történnek majd.
A vizsgálat után határozható meg az a végleges műszaki tartalom, amellyel a műtárgy további 30 éves biztonságos működését tudják biztosítani.
A NIF Zrt. az üzemeltető Magyar Közúttal és kivitelezővel együttműködve a híd állapotát a közlekedők biztonsága érdekében fokozottan ellenőrzi.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.